طرز تهیه کباب مرسین | آموزش تهیه کباب مرسین خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

کباب مرسین یکی از انواع کباب های کشور ترکیه است که کاملا شباهت زیادی به کباب کوبیده ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرسین در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب مرسین | آموزش تهیه کباب مرسین خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

گوشت چرخ کرده    ۱ کیلوگرم

فلفل دلمه ای رنگی    ۲ عدد

دنبه چرخ کرده    ۱۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد بزرگ

پاپریکا    ۳ قاشق چایخوری

جعفری    ۱ دسته کوچک

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

طرز تهیه کباب مرسین

مرحله اول

برای تهیه کباب مرسین به روش اصیل ترکیه ای ابتدا پیاز را به همراه فلفل دلمه ای داخل میکسر می ریزیم و میکس می کنیم، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود و کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

در صورتی که میکسر یا مخلوط کن در دسترس نداشتیم، می توانیم پیاز و فلفل دلمه یا را با رنده ریز رنده کنیم. در ادامه گوشت و دنبه چرخ کرده را به همراه پیاز و فلفل دلمه ای آب گرفته داخل یک کاسه جادار می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مواد درون کاسه اضافه می کنیم. حالا باید مواد را به خوبی مخلوط کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله چهارم

مایه کباب را باید حداقل ۱۵ دقیقه با دست ورز دهیم تا حالتی چسبناک و کشدار پیدا کند. این کار باعث می شود که مایه کباب از سیخ نریزد. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس با کمی آب دستانمان را خیس می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و آنرا روی سیخ قرار می دهیم و به آرامی روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام مایه کباب را به سیخ کشیدیم، منقل ذغال را با حرارت بالا و به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها کمی خودشان را بگیرند.

مرحله هفتم

پس از اینکه کباب ها خودشان را گرفتند، سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در پایان کباب ها را در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار