طرز تهیه چیپس خلالی پفکی | آموزش تهیه چیپس خلالی پفکی و خوشمزه به روش رستورانی

چیپس خلالی یکی از انواع چیس های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا در تهیه انواع غذاهای فست فودی و سنتی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس خلالی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیپس خلالی پفکی | آموزش تهیه چیپس خلالی پفکی و خوشمزه به روش رستورانی

مواد لازم چیپس خلالی

سیب زمینی    ۲ عدد بزرگ

نمک    ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه    ۱ قاشق چایخوری

روغن سرخ کردنی    به مقدار کافی

طرز تهیه چیپس خلالی

مرحله اول

برای تهیه چیپس خلالی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس پوست می گیریم. در ادامه سیب زمینی ها را با رشته کن به صورت رشته ای در می آوریم. حالا سیب زمینی ها خرد شده را به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

پس از اینکه نشاسته اضافی روی سیب زمینی ها به طور کامل شسته شد، آنها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس به اندازه ای آب سرد اضافه می کنیم که سطح آب بالاتر از سطح سیب زمینی ها باشد.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری یخ هم به ظرف اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱ ساعت درون آب سرد بماند. این کار باعث می شود سیب زمینی ها پس از سرخ شدن حالت ترد تری داشته باشند و نرم نشوند.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم، سپس روی یک دستمال تمیز قرار می دهیم تا آبشان گرفته شود. در ادامه داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

حرارت زیر روغن باید ملایم باشد تا دمای روغن زیاد نشود. چون دمای بالای روغن می تواند باعث تیره شدن رنگ سیب زمینی ها شود. در ادامه سیب زمینی ها را درون روغن داغ قرار می دهیم و اجازه می دهیم طلایی شوند.

مرحله ششم

در هنگام سرخ شدن سیب زمینی ها مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی ها به خوبی سرخ شدند، آنها را از روغن خارج می کنیم و با دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار