آموزش تهیه شیرینی گل سرخی

طرز تهیه شیرینی گل سرخی | آموزش تهیه شیرینی گل سرخی خوشمزه مناسب برای اعیاد

شیرینی گل سرخ یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای اعیاد پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی گل سرخی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی گل سرخی | آموزش تهیه شیرینی گل سرخی خوشمزه مناسب برای اعیاد

مواد لازم شیرینی گل سرخی

کره    ۵۵ گرم

روغن جامد    ۵۰ گرم

خاک قند    ۳۰ گرم

وانیل مایع    ½ قاشق چایخوری

پودر هل    ۱ قاشق چایخوری

نمک    ۱ پنس

آرد سفید    ۱۵۰ گرم

مواد روی شیرینی

خاک قند    ½ پیمانه

گلاب    ۱ قاشق چایخوری

پودر پسته    ۲ قاشق غذاخوری

گل سرخ    ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی گل سرخی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گل سرخی در ابتدای کار کره هم دمای محیط را به همراه روغن جامد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس خاک قند، وانیل و پودر هل را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان سبک و پوک شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

حالا خمیر را داخل نایلون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش داده، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و با وردنه به قطر ۷ میلی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم، سپس مجددا به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

حالا سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند. در همین حین مواد روی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور گلاب را کم کم به خاک قند اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا حالت خمیری شود.

مرحله ششم

پس از اینکه شیرینی ها پختند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در ادامه مواد رویه شیرینی را روی آنها می ریزیم، سپس مقداری پودر پسته و گل سرخ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد روی شیرینی ها خودش را بگیرند.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار