آموزش تهیه کباب دکمه ای

طرز تهیه کباب دکمه ای | آموزش تهیه کباب دکمه ای خوشمزه و مجلسی به روش تابه ای

این کباب از گوشت چرخ کرده تهیه می شود. می توان این نوع کباب را در منزل درست کرد و از طعم عالی آن لذت برد.می توان از این غذا برای مهمانی ها در کنار برنج یا نان، هم استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب دکمه ای در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب دکمه ای | آموزش تهیه کباب دکمه ای خوشمزه و مجلسی به روش تابه ای

مواد لازم کباب دکمه ای

گوشت چرخ کرده    ۲۵۰ گرم

پیاز    ۱ عدد متوسط

زردچوبه    ۱ قاشق مربا خوری

نمک    به مقدار لازم

پودر سیر، فلفل سیاه و کاری    به مقدار لازم

پودر زیره    به مقدار لازم

پودر نان    به مقدار لازم

بادمجان    ۱ عدد بزرگ

سیر    ۲ حبه

گوجه    ۲ عدد

روغن    به مقدار لازم

مواد لازم برای سس

رب    یک و نیم قاشق غذا خوری

پیاز داغ    ۲ قاشق غذا خوری

آب ولرم    کمی

نمک و زردچوبه و فلفل قرمز    به مقدار لازم

زعفران دم کرده    مقداری

طرز تهیه کباب دکمه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه به صورت  دکمه ای در ابتدای کار، بادمجان را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت حلقه ای خرد کرده و درون آب و نمک می گذاریم تا نیم ساعت بماند و تلخی آن گرفته شود. سپس شسته و با یک پارچه نخی تمیز خشک می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. سپس بادمجان ها را سرخ می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. گوشت چرخ کرده و ادویه ها را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس آن را به خوبی ورز می دهیم تا  کاملا مخلوط و مزه دار شود. سپس آن را داخل یخچال قرار می دهیم. بعد از یک ساعت که درون یخچال استراحت کرد، یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از مایه گوشت چرخ کرده به اندازه گردو برداشته و کف دست به صورت دکمه ای پهن می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. در تابه ای که بادمجان ها سرخ شد، شعله را کم کرده و میزان روغن اضافه را از تابه بر می داریم.

مرحله پنجم

سپس سیر و پیاز داغ که از قبل داشتیم را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. بعد از این که کمی حرارت دید و غلیظ شد، کباب ها را روی سس چیده و زمان می دهیم تا حدود ۲۰ دقیقه با سس هم بپزد. سپس آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار