طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده | آموزش تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده به روش رستورانی

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده | آموزش تهیه سالاد اسفناج و مرغ گریل شده به روش رستورانی

مواد لازم برای ۲ نفر

بی بی اسفناج    ۳۰۰ گرم

پیاز بنفش کوچک    ۱ عدد

زیتون    ۱۲ عدد

پنیر بلوچیز    ۵۰ گرم

کرنبری خشک یا کشمش پلویی    ۴ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای مزه دار کردن سینه مرغ

سینه مرغ    ۲ عدد

سیر رنده شده    ۲ حبه

سس خردل    ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون    ۲ قاشق غذا خوری

پاپریکا    ۱ قاشق چای خوری

آب لیموی تازه    ۲ قاشق غذا خوری

سرکه بالزامیک    ۲ قاشق غذا خوری

نمک    ۱ قاشق چای خوری

فلفل سیاه    به میزان لازم

مواد لازم برای سس

سیر رنده شده    ۱ حبه

سرکه بالزامیک    ۲ قاشق غذا خوری

آب لیمو    ۲ قاشق غذا خوری

سس خردل    ۱ قاشق غذا خوری

روغن زیتون    ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل    به میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با اسفناج و مرغ در ابتدای کار، هر کدام از سینه های مرغ را از عرض برش می زنیم و ورقه می‌کنیم تا در آخر ۴ برش استیکی از سینه مرغ داشته باشیم. همه مواد مورد نیاز برای مزه دار کردن مرغ را درون یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس برش های سینه مرغ را در این سس می خوابانیم. حداقل یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا طعم دار شود. بیبی اسفناج ها را می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن برود. مواد سس را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

یک تابه گریل برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که تابه داغ شد، سینه های مزه دار شده را در تابه گریل می کنیم. هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان می‌برد تا مغز پخت و گریل شود. این زمان پخت بستگی به ضخامت برش های مرغ دارد.

مرحله چهارم

بعد از این که مرغ ها گریل شد، آن را درون فر قرار می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم ۵ تا ۶ دقیقه مغز پخت شود. اسفناج ها را درون یک کاسه می ریزیم. سس تهیه شده را به بیبی اسفناج ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم. در ادامه پیاز بنفش را شسته و به سلیقه خود به صورت حلقه ای یا خلالی خرد می کنیم و روی اسفناج ها می ریزیم. زیتون و پنیر را روی اسفناج ها می ریزیم و با کرنبری خشک تزیین می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های مرغ گریل شده را به صورت دلخواه برش می زنیم و روی سالاد می چینیم و در آخر کمی روغن زیتون روی سالاد می ریزیم. برای سالاد می توانیم طبق سلیقه و ذائقه خانواده خود مواد را با مواد دیگری تعویض کنیم.

مرحله هفتم

مثلاً کشمش، بادام پرک، گردو، زیتون سیاه، دانه انار، توت فرنگی، قیسی خرد شده، پنیر بوترکیزه تازه یا پنیر گودای پستو و … را انتخاب کنیم. برای سس هم می توانیم کمی مایونز اضافه کنیم یا سس خردل یا مایونز را در کل حذف کنیم.

مرحله هشتم

برای سالم تر شدن سالاد فقط با آبلیمو، بالزامیک و نمک و فلفل سیاه یک سس ساده درست کنیم و روی سالاد بریزیم. اگر بیبی اسفناج در دسترس نبود می توانیم از برگ های تازه اسفناج به صورت خرد شده استفاده کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار