آموزش تهیه کباب مجارستانی

طرز تهیه کباب مجارستانی | آموزش تهیه کباب مجارستانی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

این غذا را در کنار نان می توان سرو نمود. گوشت ها قبل از این که در فر قرار گیرد، زودتر پخته شده است. در کباب مجارستانی از سیر و فلفل چیلی به عنوان ادویه استفاده می شود. این غذا را می توان به عنوان یک غذای شیک و مجلسی و خوشمزه تهیه نمود و در مهمانی های خاص سرو کرد.

طرز تهیه کباب مجارستانی | آموزش تهیه کباب مجارستانی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت فیله شده    ۵۰۰ گرم

سیر    ۴ حبه

گوجه فرنگی    ۳ عدد

نخود فرنگی آب پز    ۱ کاسه

روغن    ۱ قاشق چای خوری

کره    ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و فلفل چیلی    به مقدار لازم

آب    ۱ لیوان

بادمجان    ۳ عدد

سیب زمینی    ۲ عدد

روغن مایع    به مقدار لازم

مواد لازم برای سس بشامل

کره    ۲ قاشق غذا خوری

آرد    ۳ قاشق غذا خوری

شیر    ۳ لیوان

نمک و فلفل    به مقدار لازم

پنیر چدار رنده شده    به مقدار لازم

دستور پخت کباب مجارستانی

مرحله اول

برای تهیه کباب مجارستانی در ابتدای کار یک ماهی تابه بر می داریم و روی حرارت می گذاریم. روغن و کره را درون آن می ریزیم و صبر می کنیم تا ذوب شود. سپس گوشت ها را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و می گذاریم به پختن ادامه دهد. سیر را پوست می کنیم و رنده می کنیم. رنده های سیر را به گوشت اضافه می کنیم و مجددا درب تابه را می بندیم. گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس به گوشت اضافه می کنیم. نخود هم در این مرحله اضافه کرده و مخلوط می کنیم. به مخلوط گوشت، یک لیوان آب اضافه کرده و هم می زنیم تا با هم به خوبی مخلوط شود. سپس درب ظرف را می بندیم تا گوشت ها پخته و نرم شود.

طرز تهیه تپسی کباب خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه تپسی کباب خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه

تپسی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود

مرحله چهارم

در این مرحله ادویه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را شسته پوست می کنیم و به صورت نگینی و مکعبی خرد می کنیم. سپس یک تابه بر می داریم.

مرحله پنجم

با روغن مایع روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس سیب زمینی ها را درون روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. بادمجان ها را هم شسته و به صورت مکعبی برش می زنیم. سپس در روغن سرخ می کنیم.

مرحله ششم

یک قابلمه بر می داریم و کره را درون آن می اندازیم و می گذاریم روی حرارت تا ذوب شود. سپس آرد را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کمی آرد تفت بخورد و بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر را به آن اضافه کرده و مرتب هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نمک و فلفل را به سس بشامل اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سس به خوبی طعم دار شود، در صورت تمایل می توانیم از ادویه های مورد علاقه خود نیز استفاده کنیم. آنقدر هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله هشتم

سپس از روی حرارت بر می داریم. یک سینی یا ظرف مناسب فر بر می داریم. ابتدا مخلوط گوشت را کف ظرف می ریزیم. سیب زمینی ها را روی آن می ریزیم. لایه آخر بادمجان ها است که به آن اضافه می کنیم. سس بشامل را کامل روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

در آخر پنیر چدار رنده شده را اضافه کرده و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر ها آب و روی مواد طلایی یا قهوه ای روشن شود. سپس از فر خارج می کنیم و در ظرف مناسب سرو می نماییم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار