طرز تهیه قاطی پلو با میگو | آموزش آشپزی غذای قاطی پلو با میگو | به صورت مرحله به مرحله

در بیشتر نقاط دنیا برنج یکی از غذاهایی است که بسیار محبوب و پرمصرف می باشد. از طرف دیگر این غذا با شیوه های گوناگونی طبخ می گردد و مورد استفاده قرار میگیرد. برنج مخلوط که به آن قاطی پلو می گویند با توجه به موادی که با آن قاطی می شود فرق دارد و در عوض اینکه برنج و خورشت جداگانه استفاده شوند با یکدیگر پخته و سرو می گردند که طرفداران فراوانی دارند. برنجی که در این روش پخته می شود با میگو و مخلوط با آن طبخ و استفاده می گردد.

طرز تهیه قاطی پلو با میگو | آموزش آشپزی غذای  قاطی پلو با میگو | به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

میگو پاک شده ۵۰۰ گرم

سیر ۳ حبه

پیاز ۱ عدد

گشنیز خشک ۱ قاشق غذا خوری

شوید تازه ۲۰۰ گرم

گشنیز تازه ۲ قاشق غذا خوری

شوید خشک ۱ قاشق غذا خوری

تمبر هندی یا رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

زردچوبه و روغن به مقدار لازم

آموزش آشپزی غذای قاطی پلو با میگو

گام نخست:

برای درست کردن این قاطی پلو لذیذ نخست پیاز را می شوییم و پوست میگیریم. بعد ظرفی برمیداریم و با اندکی روغن روی گاز می گذاریم تا روغن گرم شود. پیازها را خلالی برش می زنیم داخل ماهیتابه میریزیم و هم می زنیم تا طلایی گردد.

گام دوم:

سیر را رنده می کنیم و با گشنیز تازه خرد شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. میگوها را تمیز می کنیم و روی مواد میریزیم. حرارت را بالا می بریم تا میگوها آب نیندازد. پس از ۵ دقیقه گشنیز خشک را میریزیم.

گام سوم:

نمک و زردچوبه و مقدار زیادی فلفل قرمز را میریزیم پس از سرخ شدن سبزی ها، اندکی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم اندکی پخته شود. در این گام می توان تمبر هندی را به همراه ۱ قاشق رب گوجه افزود این انتخاب به طبع غذایی وابسته است.

گام چهارم:

در این بخش برنج را با توجه به مدل آن از چند ساعت قبل شسته و با کمی نمک و آب خیس می نماییم. بعد آب برنج را خارج می کنیم و با شوید تازه خرد شده به میگو می افزاییم و اجازه می دهیم تا آب آن بخار شود.

گام پنجم:

با توجه به سلیقه شخصی ۱ قاشق شوید خشک شده میریزیم تا بوی بیشتری بدهد. بعد زمانی آب برنج جمع شد حرارت را کم می کنیم و دم کنی را روی ظرف گذاشته تا برنج با میگو دم شود.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار