طرز تهیه پاستا تالیاتلی میگو | آموزش تهیه پاستا تالیاتلی میگو به روش ایتالیایی

پاستا تالیاتلی میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب شمال ایتالیا است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا تالیاتلی میگو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاستا تالیاتلی میگو | آموزش تهیه پاستا تالیاتلی میگو به روش ایتالیایی

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا تالیاتلی    ۱۵۰ گرم

کیپرز    ۱۲ گرم

آب لیمو ترش تازه    ۱۲ گرم

کره    ۲۰ گرم

روغن زیتون    ۳۰ گرم

سیر    ۱ حبه بزرگ

میگو    ۵ عدد

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا تالیاتلی میگو

مرحله اول

برای تهیه پاستا تالیاتلی میگو خوشمزه در ابتدای کار یک برش نازک پشت کمر میگوها ایجاد کرده و رگ سیاه رنگ را از آن خارج می کنیم تا پس از پخت میگو بوی نامطبوع نداشته باشد. حالا یک قابلمه روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه کره و روغن زیتون را به قابلمه اضافه کرده، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به تابه می افزاییم. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم

در ادامه آب لیمو ترش تازه را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم تابه روی حرارت بماند تا سس غلیظ شود. حالا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس پاستا را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که پاستا کاملا پخته و نرم شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را آبکشی می کنیم. در ادامه میگو را شسته و به همراه کیپرز به قابلمه حاوی سس می افزاییم و به مدت ۳ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان پاستا را به همراه مقداری آب پخته شده در آن به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم خوراک به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها ترکیب شوند. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار