طرز تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی | آموزش آشپزی خورش لوبیا سفید گیاهی به یک روش جذاب

خورش لوبیا سفید گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی در ادامه با ما همراه باشید

طرز تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی | آموزش آشپزی خورش لوبیا سفید گیاهی به یک روش جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز    ۱ عدد متوسط

لوبیا سفید    ۱ پیمانه

هویج    ۱ عدد

سیب زمینی    ۱ عدد

فلفل دلمه ای    ¼ فلفل دلمه ای

آب لیمو ترش تازه    ۲ قاشق غذاخوری

شیر سویا    ۱ فنجان

آرد    ½ قاشق غذاخوری

کره    به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پولبیبر    به مقدار کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا پیاز را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود.

مرحله سوم

حالا لوبیا خیس خورده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به قابلمه می‌ افزاییم و کمی تفت می دهیم تا هنگام پخت لوبیا له نشود. در ادامه ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم لوبیا بپزد.

مرحله چهارم

در ادامه هویج را شسته و به همراه سیب زمینی پوست آنرا جدا می کنیم. حالا سیب زمینی را می شویم و به همراه هویج و فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره آب شود. حالا هویج را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا حدی که هویج سرخ شود، سپس سیب زمینی و فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله سبزیجات درون تابه را کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا ۱ فنجان آب به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سبزیجات درون تابه کاملا پخته و آب اضافی درون تابه تبخیر شود. زمانی که لوبیا سفید کاملا پخته شد، آنرا به همراه شیر سویا به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در ادامه آرد را به همراه مقداری آب مخلوط کرده و به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش روی حرارت بجوشد تا جا بیفتد. ۱۰ دقیقه آخر پخت آب لیمو ترش تازه را به تابه اضافه کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار