طرز تهیه مرغ تند با ماست | آموزش آشپزی غذای هندی مرغ تند با ماست

مرغ تند با ماست یکی از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ تند با ماست در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرغ تند با ماست | آموزش آشپزی غذای هندی مرغ تند با ماست

مواد لازم برای ۲ نفر

فیله مرغ    ۲۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد

سیر    ۵ حبه

پودر نارگیل    ½ پیمانه

ماست سفت    ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز، میخک و زردچوبه    از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

پودر دارچین، هل و پودر زنجبیل    از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

نمک    به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ تند با ماست

مرحله اول

برای تهیه مرغ تند با ماست خوشمزه در ابتدای کار فیله مرغ را به قطعات کوچک خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که عطر سیر آزاد شد، پودر نارگیل را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم، سپس فیله های مرغ را به تابه می افزاییم. حالا فیله های مرغ را تفت می دهیم تا گوشت آنها سفید شده و تغییر رنگ بدهند.

مرحله چهازم

در ادامه ماست را هم می زنیم تا رقیق شود، سپس به همراه رب گوجه فرنگی به کاسه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی رنگ باز کند. حالا فلفل قرمز، میخک، زردچوبه، پودر دارچین، هل و پودر زنجبیل به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شد، مقداری آب به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه درب تابه را نیمه باز قرار داده، سپس اجازه می دهیم سس غلیظ شده و فیله های مرغ کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

زمانی که مرغ مغز پخت شد، تابه را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. حالا مقداری جعفری خرد شده به عنوان تزیین روی خورش ریخته و به همراه پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار