طرز تهیه لوله کباب پنیری | آموزش آشپزی غذای لوله کباب پنیری به صورت مرحله به مرحله

لوله کباب پنیری یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوله کباب پنیری در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه لوله کباب پنیری | آموزش آشپزی غذای لوله کباب پنیری به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۴۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد

جعفری و گشنیز    ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا    به مقدار کافی

سماق، نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

مواد لازم برای سس

گوجه فرنگی    ۲ تا ۳ عدد متوسط

روغن زیتون    به مقدار کافی

سیر    ۲ حبه

طرز تهیه لوله کباب پنیری

مرحله اول

برای تهیه لول کباب پنیری خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه جعفری و گشنیز را می شوییم.

مرحله دوم

حالا جعفری و گشنیز را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه سبزی معطر، نمک، فلفل سیاه و سماق به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد کباب را با دست ورز می دهیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند، سپس مقداری از مواد کباب را بر می داریم و در دست فرم می دهیم. در ادامه یک تکه پنیر موزارلا وسط گوشت قرار می دهیم، سپس گوشت را لول می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به همین صورت لول کباب ها را درست می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا لول کباب ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست سیر ها را جدا می کنیم، سپس به همراه روغن زیتون و گوجه فرنگی درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سس کباب را درون تابه می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت سس را تفت می دهیم، سپس کباب ها را درون سس قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کباب ها درون سس بمانند تا سس به خورد کباب ها برود و پس از آن به همراه نان باگت، پیاز و ریحان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار