طرز تهیه سالاد ازمه بادمجان | آموزش تهیه سالاد ترکیه ای ازمه بادمجان

سالاد ازمه بادمجان یکی از انواع سالادهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ازمه بادمجان در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ازمه بادمجان | آموزش تهیه سالاد ترکیه ای ازمه بادمجان

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان قلمی    ۸ عدد

فلفل دلمه ای    ۲ عدد

گوجه فرنگی    ۲ عدد

پیاز    ۲ عدد

سیر    ۱ حبه

جعفری    ۱ دسته

رب فلفل تند    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ازمه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سالاد ازمه بادمجان به روش ترکیه ای در ابتدای کار فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه بادمجان ها، گوجه فرنگی ها  و فلفل دلمه ای ها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم مواد به طور کامل کباب شوند. پس از گذشت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سبزیجات کاملا از حرارت بیفتند و خنک شوند.

مرحله سوم

حالا پوست و قسمت های اضافی بادمجان ها، گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای های را جدا می کنیم. در ادامه مواد را روی تخته قرار داده و با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا رب فلفل تند (یا رب گوجه فرنگی) را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس سیر را رنده کرده و به تابه می افزاییم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله ترکیب بادمجان ساطوری شده را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در نهایت پس از اینکه آب اضافی درون تابه کشیده شد، سالاد را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار