پز دادن میترا ابراهیمی همسر دوم پیمان قاسم خانی با همسرش | همسر پیمان قاسم خانی حال بهاره رهنما را بد کرد
پیمان قاسم خانی عکسی جدیدی از خود و همسر دومش میترا ابراهیمی در اینستاگرام منتشر کرد.
پیمان قاسمخانی زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۴۵ فیلمنامهنویس، کارگردان و بازیگر تلویزیون و سینمای ایران است. پیمان قاسمخانی نویسندگی آثاری نظیر مارمولک، سن پطرزبورگ، ورود آقایان ممنوع، پاورچین و شبهای برره را بر عهده داشتهاست. پیمان قاسمخانی همسر سابق بهاره رهنما است و چندی قبل با میترا ابرهیمی با اختلاف سنی زیاد ازدواج کرد. پیمان قاسمخانی برادر مهراب قاسمخانی کارگران و نویسنده و برادر همسر شقایق دهقان بازیگر و داماد سابق پروین بازیگر می باشد.
پیمان قاسم خانی عکسی جدیدی از خود و همسر دومش میترا ابراهیمی در اینستاگرام منتشر کرد.
پیمان قاسم خانی کلینیک روانشناسی برا همسرش ایجاد کرد.
تصویر پیمان قاسم خانی با همسرش میترا ابراهیمی، در مراسم افتتاحیه کلینیک را در ادامه ببینید:
تولدت مبارک قاسم جون. خیلی ممنون که خان داداشمی
پ.ن: مِی دِ فورس بی ویت یو قاسم.
بیوگرافی بهاره رهنما
زاده : ۳۰ دی ۱۳۴۴ – تهران
ملیت : ایرانی
زمینه فعالیت : فیلمنامهنویس، بازیگر و کارگردان
سالهای فعالیت : ۱۳۷۲ تا کنون
همسر : بهاره رهنما
فرزندان : پریا قاسم خانی
نقشهای برجسته : فرشاد (سن پترزبورگ)
جایزه سیمرغ بلورین : بهترین فیلمنامه(۱۳۸۲) (مارمولک (فیلم))
جشن سینمای ایران : بهترین فیلمنامه مشترکاً با فریدون فرهودی(۱۳۷۸) (دختری با کفشهای کتانی)
زندگی نامه پیمان قاسمخانی
پیمان قاسمخانی متولد ۳۰ دی ماه سال ۱۳۴۵ در تهرانْ؛ فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی، که در رشته آمار انفورماتیک در دانشگاه اهواز تحصیل کرده و همسر او بهاره رهنما یکی از بازیگران سینمای ایران است ثمره زندگی آنهایک دختر به نام پریا، متولد سال ۱۳۷۷ است. قاسمخانی در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی قدم نهاده و دوره فیلمنامه نویسی را در این مرکز گذرانده و بعد از گذراندن این دوره در مرکز آموزشی و فیلمسازی فردوس به نگارش فیلمنامه روی آورد. او گفته است شاید تنها فیلمنامه نویسی در سینمای ایران باشم که بدون آشنایی با سینما گران و بدون واسطه وارد این حرفه هنری شده ام کما اینکه اکثر فیلمنامه نویسان با وجود آشنایی در سینما وارد این حرفه می شوند.
تعدادی از فیلمنامههای او عبارتند از: “من زمین را دوست دارم” ، “مارمولک” ، “بوی خوش زندگی” و فیلمنامه “هتل” را نیز برای خانم برومند نوشته است. پیمان قاسمخانی در بیشتر ساختههای مهران مدیری به عنوان فیلمنامه نویس و یا سرپرست نویسندگان فعالیت داشته، و او را در اغلب آثارش یاری رسانده است. اغلب منابع بر این باورند که پیمان قاسمخانی با متن های جالب و زیبایی که برای فیلم “پاورچین” مهران مدیری نوشته او را به عنوان یکی از طنز ساز های خوب مطرح کرده است.
پیمان قاسمخانی پس از یک تجربه بازیگری نه چندان موفق در”عاشقانه” (علیرضا داوودنژاد، ۱۳۷۴) با نگارش فیلمنامه “دختری با کفش های کتانی” (رسول صدرعاملی، ۱۳۷۷) جایگاه خود را به عنوان یک فیلمنامه نویس حرفه ای تثبیت کرد. بااینکه در مرحله نگارش فیلمنامه “دختری با کفشهای کتانی” صدرعاملی ازفریدون فرهودی خواست که نسخه ای جدید بر فیلمنامه قاسمخانی بنویسد و بخش هایی رابه داستان بیفزاید، اما نتیجه کم و بیش کاری یک دست از آب درآمد که برای زمان خودشفیلمی جسورانه به شمار می رفت و البته الگویی برای سازندگان فیلم های تین ایجری شدکه در ظاهر داعیه اجتماعی بودن داشتند، اما هدفشان بیشتر فتح گیشه بود.
او برای نوشتن فیلم نامه (دختری با کفشهای کتانی) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه نویس از خانه سینما شد، بعد سناریو و سرپرست نویسندگی سریال «پاورچین» را به کارگردانی مهران مدیری بعهده گرفت.
پیمان قاسمخانی سابقه ساختن فیلمی کوتاه به نام “هزارپا” با بازی پگاه آهنگرانی، سروش صحت، بهاره رهنما و مهران مدیری را دارد.
“نان و عشق و موتور هزار” (ابوالحسن داوودی، ۱۳۸۰)، به عنوان یکی از موفق ترین کمدی های یک دهه گذشته، نشان داد که فیلمنامه های قاسمخانی جدا از رعایت حداقل استانداردهای ژانر کمدی و دوری از لودگی های معمول، می تواند عامه مخاطبان را نیز به سینماها بکشاند. “نان و عشق و موتور هزار” با بهره گیری از مولفه های حاکم بر فیلم فارسی ها، خود فیلم فارسی ها را دست می انداخت و جدا از آن نگاهی تازه و بسیار کمیک نسبت به رویدادهای سیاسی و اجتماعی دوران خودش داشت; نگاهی بسیار دلنشین تر از فیلم های جدی ساخته شده در آن برهه که سازندگانشان گمان می کردند با آنها دارند برگی جدید در سینمای سیاسی کشورمان ورق می زنند.
“مارمولک” (کمال تبریزی، ۱۳۸۲)، که بی شک یکی از فیلمهای جنجالی دهه هشتاد خورشیدی بود، قاسمخانی را تا جایگاه یک ستاره در میان فیلمنامه نویسان مستقل سینمای ایران بالا برد. در زمان اکران “مارمولک” جنجال هایی قابل پیش بینی پیرامونش پدید آمد; زیرا بسیاری فیلم و شوخی هایش را گذری جسورانه از خط قرمزها می پنداشتند. اما اکنون که ده سال از زمان ساخت فیلم گذشته و از آن هیاهوها دور شده ایم، می توان ادعا کرد که “مارمولک” در خدمت همان نگاه سفارشی حاکم ساخته شد و اتفاقا برخلاف آن ادعاها لحن و پایانی محافظه کارانه داشت و پا را از دایره موضوعه ای ممنوع فراتر نگذاشته بود.
در سال ۱۳۸۲ موفقیت وی تکامل یافته، و برای نگارش فیلمنامه “مارمولک” به کارگردانی کمال تبریزی سیمرغ بلورین را دریافت کرد.
“پوکر” نخستین فیلمنامه جدی پیمان قاسمخانی بود که بسیاری آن را بهترین فیلمنامه تاریخ سینمای ایران می دانستند. اما این فیلمنامه پس از چند بار دست به دست شدن میان کارگردان های نام آشنای سینما، به کاظم راست گفتار رسید و او نیز با تغییراتی فراوان آن را با نام “نقاب” جلوی دوربین برد و روانه اکران کرد. با اینکه فیلم در همان سر و شکل تغییر یافته فیلمنامه اش با کاستی هایی روایی همراه بود، اما همچنان داستانی مخاطب پسند و جاندار داشت. هرچند که خود قاسمخانی هنوز هم از به هدر رفتن آن فیلمنامه سخن می گوید.
“سن پترزبورگ” (بهروز افخمی، ۱۳۸۸) و “ورود آقایان ممنوع” (رامبد جوان، ۱۳۸۹) دیگر فیلمنامه های قاسمخانی در نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی بودند که سطح کیفی خوبشان باز هم ثابت کرد که او بهترین گزینه برای نوشتن فیلمنامه هایی کمدی در بدنه سینمای ایران است. پیمان قاسمخانی که فیلمنامه “سن پترزبورگ” را با همکاری برادرش، محراب، نوشته بود، در این فیلم بار دیگر به طبع آزمایی در زمینه بازیگری دست زد و در کنار محسن تنابنده قرار گرفت.
ازدواج با میترا ابراهیمی
پیمان قاسم خانی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون پس از سال ها جدایی از همسر سابقش بهاره رهنما، با میترا ابراهیمی روانشناس ازدواج کرد.
میترا ابراهیمی ۳۱ سال سن دارد و ازدواج با پیمان قاسم خانی اولین ازدواج و همسر اول او پیمان قاسم خانی است .
تحصیلات میترا ابراهیمی در رشته ی روانشناسی است اما در زمینه هنری نیز به حرفه ی کارگردانی مشغول است و از او به عنوان یک مستند ساز حرفه ای یاد می کنند .
او و بهاره رهنما، به دلیل مشکلات شخصی در سال ۱۳۹۴ از یکدیگر جدا شدند.
فعالیت پیمان قاسم خانی در سینما
چپ راست بازیگر ۱۳۹۸–۱۳۹۹
خوب، بد، جلف ۲:ارتش سری نویسنده و کارگردان ۹۸–۱۳۹۷
چهار انگشت بازیگر ۱۳۹۷
خوب، بد، جلف نویسنده و کارگردان ۹۵–۱۳۹۴
طبقه حساس نویسنده و بازیگر ۱۳۹۲
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ۱۳۹۱
شیش و بش مشاور فیلمنامه ۱۳۸۹
ورود آقایان ممنوع نویسنده ۱۳۸۹
سن پطرزبورگ نویسنده، بازیگر ۱۳۸۸
انیمیشن تهران ۱۵۰۰ نویسنده متن روایت - راوی (ناصر طهماسب) ۱۳۸۷–۱۳۹۰
نقاب نویسنده ۱۳۸۳
مکس نویسنده ۱۳۸۳
مارمولک نویسنده ۱۳۸۲
نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ نویسنده ۱۳۸۰
دختری با کفشهای کتانی یکی از نویسندگان ۱۳۷۷
عاشقانه بازیگر ۱۳۷۴
بوی خوش زندگی بازنویسی فیلمنامه ۱۳۷۳
من زمین را دوست دارم نویسنده ۱۳۷۲
تلویزیون
پژمان طراح و سرپرست نویسندگان ۱۳۹۲
دزد و پلیس مشاور فیلمنامه ۱۳۹۱
ساختمان پزشکان سرپرست نویسندگان ۱۳۸۹
مسافران سرپرست نویسندگان ۱۳۸۸
مرد هزار چهره سرپرست نویسندگان ۱۳۸۷
باغ مظفر سرپرست نویسندگان ۱۳۸۵
شبهای برره سرپرست نویسندگان ۱۳۸۴
کمربندها را ببندیم سرپرست نویسندگان ۱۳۸۳
پاورچین سرپرست نویسندگان ۱۳۸۱
بدون شرح یکی از نویسندگان ۱۳۸۱
خانه ما نویسنده ۱۳۷۹ ۳
هتل یکی از نویسندگان ۱۳۷۷
گالری ۹ یکی از نویسندگان ۱۳۷۶
خانه سبز یکی از نویسندگان ۱۳۷۵
نمایش خانگی
دراکولا (مجموعه نمایش خانگی) طراح و سرپرست فیلمنامه ۱۴۰۰_۹۹
خوب، بد، جلف: رادیواکتیو (مجموعه نمایش خانگی) مشاور کارگردان. طراح و نویسنده ۱۳۹۹
هیولا طراح و سرپرست فیلمنامه ۱۳۹۷–۹۸
ساخت ایران (فصل اول) مشاور فیلمنامه ۱۳۹۱
گنج مظفر سرپرست نویسندگان ۱۳۸۶
مجموعه فضانوردان یکی از نویسندگان/کارگردان/طراح ۱۳۸۵
جوایز و نامزدیهای پیمان قاسم خانی
جشنوارهٔ فیلم فجر ۱۳۹۲ بهترین فیلمنامه طبقه حساس نامزدشده
جشنوارهٔ فیلم فجر ۱۳۸۲ بهترین فیلمنامه مارمولک برنده
جشن سینمای ایران ۱۳۹۶ بهترین فیلمنامه خوب، بد، جلف نامزدشده
جشن سینمای ایران ۱۳۹۰ بهترین فیلمنامه ورود آقایان ممنوع نامزدشده
جشن سینمای ایران ۱۳۷۸ بهترین فیلمنامه دختری با کفشهای کتانی برنده
جشن دنیای تصویر ۱۳۸۴ بهترین فیلمنامه شبهای برره برنده