طرز تهیه کباب دل مرغ | آموزش تهیه کباب دل مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی

کباب دل مرغ یکی از کباب های خوشمزه و ساده بین المللی است که از غذاهای ارزان قیمت محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب دل مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب دل مرغ | آموزش تهیه کباب دل مرغ خوشمزه و ساده به روش سنتی

مواد لازم برای ۴ نفر

دل مرغ    ۱ کیلوگرم

سیر    ۲ حبه

لیمو ترش    ۱ عدد

روغن زیتون    ۴ قاشق غذاخوری

آویشن و پاپریکا    به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و فلفل قرمز    به مقدار کافی

طرز تهیه کباب دل مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب دل مرغ خوشمزه و ساده ابتدا قسمت های اضافی دل مرغ را جدا می کنیم. در ادامه چربی اضافی اطراف دل مرغ را با یک کارد تیز جدا می کنیم، سپس آنها را از وسط باز کرده و به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

معمولا وقتی با چاقو دل ها را باز کنیم، درون آنها حاوی لخته خون است که به همین منظور باید آنها را به خوبی بشوییم تا لخته های خون به طور کامل شسته شوند. در ادامه دل های تمیز شده را درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب اضافی دل ها به طور کامل خارج شد، آنها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به همراه آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به کاسه حاوی دل مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب لیمو ترش را به طور کامل می گیریم، سپس صاف کرده و به همراه سیر رنده شده به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه دل های مرغ را به آرامی زیر و رو می کنیم تا مواد طعم دهنده آنها را به طور کامل پوشش دهند.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دل های مرغ طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان دل های مرغ را به صورت یکدست به سیخ می کشیم و در صورت تمایل کمی نمک روی آنها می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را روی منقل می چینیم. در ادامه سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار