آموزش تهیه خورش گردنبند

طرز تهیه خورش گردنبند | آموزش تهیه خورش گردنبند خوشمزه و مخصوص با برگ مو

این خورش با جعفری به سبک خورش سبزی تهیه می شود. اما از گوشت چرخ کرده و با برگ مو پیچیده شده در آن تهیه می شود که ظاهری شبیه به گردنبند در خورش ایجاد می کند. طعم این خورش به صورت ملس است که می توان به سلیقه آن را تغییر داد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گردنبند در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش گردنبند  | آموزش تهیه خورش گردنبند خوشمزه و مخصوص با برگ مو

مواد لازم خورش گردنبند

جعفری خرد شده    ۲۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

لپه    ۱ پیمانه

گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم

نمک و فلفل و زردچوبه    به مقدار لازم

نعنا خشک    به مقدار لازم

برگ مو    به مقدار لازم

سرکه و آب نارنج    به مقدار دلخواه

شکر    کمی

طرز تهیه خورش گردنبند

مرحله اول

برای تهیه خورش گردنبند خوشمزه با برگ مو در ابتدای کار، لپه را از شب قبل با مقداری آب خیس می کنیم. یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کینم و به صورت خلالی خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که پیاز ها سرخ شد، جعفری شسته و خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس لپه خیس خورده را اضافه کرده و با کمی آب می گذاریم تا با هم بپزد.

مرحله سوم

یک کاسه بر می داریم. گوشت چرخ کرده را درون آن می ریزیم. پیاز را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه و نعناع خشک را به آن اضافه کرده و خوب ورز می دهیم.

مرحله چهارم

سپس آن را به صورت قلقلی در می آوریم. قلقلی ها کمی درشت تر از معمول درست می شود. تقریبا اندازه گردو. روی برگ مو ها کمی آب جوش می ریزیم تا نرم شود. سپس گوشت های قلقلی را درون برگ مو مانند دلمه می پیچیم.

مرحله پنجم

سپس دلمه های پیچیده شده را دانه به دانه به نخ می پیچیم. برای نخ کشیدن، یکی را به نخ می کشیم. دومی را به آن محکم و کیپ می کنیم و همینطور ادامه می دهیم. تقریبا هر چند تا که به شکل گردنبند در آمد، محکم گره می زنیم.

مرحله ششم

سپس می گذاریم داخل خورش تا بپزد و جا بیفتد. برای چاشنی هم به سلیقه خود کمی سرکه و آب نارنج کمی شکر اضافه کرده و بعد از این که مزه ها به خورد خورش رفت، آن را درون یک ظرف می کشیم و کنار برنج شمالی سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار