آموزش تهیه حلوای کره ای زعفرانی

طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی | آموزش تهیه حلوای کره ای زعفرانی خوشمزه به روش تبریزی

از آن جا که حلوا از آرد تفت داده شده تهیه می شود، خواص زیادی دارد و موجب تقویت جسم می شود. حلوا را می توان به عنوان میان وعده یا عصرانه نیز تهیه و سرو کرد. یکی از انواع حلواها حلوای کره ای زعفرانی است که در این دستور به طرز تهیه آن پرداخته شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای زعفرانی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی | آموزش تهیه حلوای کره ای زعفرانی خوشمزه به روش تبریزی

مواد لازم حلوای کره ای زعفرانی

آب    ۱ لیوان

شکر    ۱ لیوان

هل آسیاب شده    ۱ قاشق مربا خوری

زعفران غلیظ    ۳ قاشق غذا خوری

گلاب    یک سوم پیمانه

آرد    ۱ لیوان

کره    ۵۰ گرم

روغن    یک سوم لیوان

طرز تهیه حلوای کره ای زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کره ای زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار، آب و شکر را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا حل شود و به جوش آید. سپس گلاب و هل و زعفران را به آن اضافه کرده و زیر آن را خاموش می کنیم.

مرحله دوم

آرد را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و حدود نیم ساعت با حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس کره را به آن اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه تفت می دهیم. روغن را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله سوم

روغن را باید به حدی که آرد رقیق شود، اضافه کنیم. میزان روغن بستگی به آرد دارد و ممکن است از مقدار گفته شده در دستور بیشتر باشد. سپس آرد را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم. در نهایت شربت را کم کم به آن اضافه کرده و با سرعت هم می زنیم.

مرحله چهارم

وقتی که همه شربت اضافه شد، قابلمه را از روی حرارت بلند کرده و به صورت گهواره ای تکان می دهیم تا حلوا خودش را بگیرد و جمع شود. حلوا آماده است و می توان در ظرف مناسب ریخت و به آن شکل داد و آن را با خلال بادام تزیین نمود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار