آموزش تهیه کباب نگینی

طرز تهیه کباب نگینی | آموزش تهیه کباب نگینی خوشمزه و مخصوص به صورت ویژه

این کباب ها به دلیل زیبایی و طعم خوبی که دارند، می توان در مهمانی ها یا جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب نگینی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب نگینی | آموزش تهیه کباب نگینی خوشمزه و مخصوص به صورت ویژه

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفند و گوساله مخلوط    ۳۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

پودر سوخاری    ۷ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

زعفران سابیده شده    ۲ قاشق چای خوری

ران مرغ بدون استخوان    ۶ عدد

طرز تهیه کباب نگینی

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و مخصوص به صورت نگینی در ابتدای کار، گوشت مخلوط گوسفند و گوساله را با یک پیاز چرخ می کنیم تا یکدست شوند. سپس ۴ قاشق غذا خوری سر پر پودر سوخاری به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۱ قاشق چای خوری زعفران سابیده به آن اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه مایه کباب را ورز می دهیم تا به خوبی با هم مخلوط شود، مایه کباب باید کاملا منسجم و یکدست باشد.

مرحله سوم

در این مرحله ران مرغ بدون استخوان و یک عدد پیاز درشت دیگر را با هم چرخ می کنیم. سپس به آن مقداری نمک و فلفل سیاه و ۱ قاشق چای خوری زعفران سابیده شده و ۳ قاشق غذا خوری پودر سوخاری اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مایه کباب گوشت مرغ را هم به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. هر دو گوشت را به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. از گوشت ها به اندازه یک قلقلی درشت برداشته و کنار هم می چینیم.

مرحله پنجم

سپس آن ها را به سیخ چوبی می کشیم. کف تابه رژیمی را کمی چرب کرده و سیخ ها را درون آن قرار می دهیم و از هر طرف تقریبا ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می پزیم و در کنار گوجه کباب و سبزیجات کبابی دیگر و انواع برنج یا نان سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار