آموزش تهیه کیک پرتقال و گردو

طرز تهیه کیک پرتقال و گردو | آموزش تهیه کیک پرتقال و گردو خوشمزه و ساده به روش خانگی

کیک پرتقال و گردو یکی از انواع کیک های ساده بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقال و گردو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک پرتقال و گردو | آموزش تهیه کیک پرتقال و گردو خوشمزه و ساده به روش خانگی

مواد لازم کیک پرتقال و گردو

شیر ولرم    ½ پیمانه

کره    ۱۰۰ گرم

آرد    ۲ پیمانه

گردوی خرد شده    ½ پیمانه

رنده پوست پرتقال    ۱٫۵ قاشق غذاخوری

وانیل    ۱ قاشق مرباخوری

بکینگ پودر    ۲ قاشق چایخوری

جوش شیرین    ⅓ قاشق چایخوری

آب پرتقال طبیعی    ⅓ پیمانه

شکر    ۲۰۰ گرم

تخم مرغ    ۴ عدد

طرز تهیه کیک پرتقال و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک پرتقال و گردو به روش خانگی در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد سبک و پفکی شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه رنده پوست پرتقال به کاسه اضافه کرده و مواد را حدود ۳ دقیقه دیگر ترکیب می کنیم. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شیر ولرم و آب پرتقال به کاسه اضافه کرده و در ۱ دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس روی مواد داخل کاسه الک کرده و در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت شان با هم یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مغز گردوی خرد شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا مغز گردو درون مایه کیک پخش شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، قالب مورد نظرمان را با کره سرد یا روغن جداکننده کیک چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های بین مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. در نهایت کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و برش می زنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار