آموزش تهیه فاج شکلاتی

طرز تهیه فاج شکلاتی | آموزش تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و مجلسی مناسب پذیرایی

فاج شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و فوری بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاج شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه فاج شکلاتی | آموزش تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و مجلسی مناسب پذیرایی

مواد لازم فاج شکلاتی

شکلات تلخ    ۳۴۰ گرم

شیر عسلی    ۴۰۰ گرم

کره    ۲۰ گرم

مغزیجات (اختیاری)    به مقدار کافی

طرز تهیه فاج شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه فاج شکلاتی به روش مجلسی در ابتدای کار شیر عسلی را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شکلات تلخ را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مواد را به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه شکلات به طور کامل حل شد، کره را اضافه می کنیم و مواد را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، مغز پسته، گردو، بادام و … را اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید برای اینکه مغزهای پسته طعم بهتری داشته باشند، بهتر است آنها را کمی تفت دهیم. برای این منظور مغز پسته را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا خامی پسته گرفته شود.

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن پسته، مواد را کمی ترکیب می کنیم تا پسته ها به صورت یکدست در مایه شکلات پخش شوند. در ادامه یک سینی مناسب را با کاغد روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شکلات را به صورت یکدست درون سینی پخش کرده و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. در نهایت سینی را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار داده و پس از اینکه خودش را گرفت، آنرا برش زده و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار