آموزش تهیه کوکی ازمیری

طرز تهیه کوکی ازمیری | آموزش تهیه کوکی ازمیری خوشمزه و ساده با طعم خامه شکلاتی

کوکی ازمیری یکی از انواع شیرینی های شهر ازمیر است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ازمیری در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکی ازمیری | آموزش تهیه کوکی ازمیری خوشمزه و ساده با طعم خامه شکلاتی

مواد لازم کوکی ازمیری

آرد    ۱٫۵ فنجان

آب گرم    ½ فنجان

روغن مایع    ½ قاشق چایخوری

شکر    ۱ قاشق غذاخوری

وانیل    نوک قاشق چایخوری

خامه شکلاتی    ۳۰۰ گرم

طرز تهیه کوکی ازمیری

مرحله اول

برای تهیه کوکی ازمیری خوشمزه با طعم خامه شکلاتی در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه سینی فر را به طور کامل با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آب گرم را به همراه روغن، شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس آرد را درون الک می ریزیم و به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه الک کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را چند دقیقه با دست ورز می دهیم تا منسجم و یکدست شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و به خمیر ۲۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به ۱۵ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چونه می کنیم. در ادامه اولین خمیری را که چونه کردیم با دست باز می کنیم، سپس ۱ قاشق خامه شکلاتی سفت در وسط خمیر قرار داده و آنرا به صورت گرد جمع می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را درون سینی فر قرار می دهیم. تمام چونه ها را به همین صورت آماده کرده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۸ تا ۱۲ درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله ششم

پس از اینکه پخت کوکی ها کامل شد، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم چند دقیقه روی کوکی ها طلایی شود. در نهایت کوکی ها را از فر خارج می کنیم و پس از اینکه کمی خنک شدند، درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار