آموزش تهیه حلوای ملکی

طرز تهیه حلوای ملکی | آموزش تهیه حلوای ملکی خوشمزه و ساده به روش عربی

حلوای ملکی یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه عربی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای ملکی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای ملکی | آموزش تهیه حلوای ملکی خوشمزه و ساده به روش عربی

مواد لازم حلوای ملکی

شکر    ۲ لیوان

آب    ۲ لیوان

نشاسته گندم یا ذرت    ۲ قاشق غذاخوری

گلاب    ۱ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

روغن جامد    ۲ قاشق غذاخوری

پودر هل    ۱ قاشق غذاخوری

بادام هند و بادام زمینی    به مقدار کافی

طرز تهیه حلوای ملکی

مرحله اول

برای تهیه حلوای ملکی خوشمزه در ابتدای کار شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود. توجه داشته باشید که در حین ذوب شدن شکر، نیازی نیست آنرا مخلوط کنیم.

مرحله دوم

در همین حین نشاسته را درون آب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس گلاب و زعفران را نیز با هم ترکیب کرده و کنار می گذاریم. پس از اینکه سه چهارم شکر ذوب شد، آنرا با قاشق چوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شکر کاملا روان شد، مخلوط نشاسته و آب را کمی مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و به آرامی شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم. توجه داشته باشید که کارامل پس از اضافه کردن آب سفت می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست و روان شدند، روغن جامد حیوانی را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا روغن به خورد حلوا برود. در ادامه ترکیب زعفران و گلاب را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله به صورت مداوم حلوا را هم می زنیم تا کمی غلیظ شود، سپس پودر هل را اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه مغزیجات خرد شده را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا در وسط قابلمه جمع شد و به سطح قابلمه نچسبید، یعنی آماده است. در نهایت حلوا درون یک ظرف گود می ریزیم و سطح آنرا صاف می کنیم، سپس با مغزجات دلخواه روی حلوا  را تزیین کرده و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار