آموزش تهیه کوکی ذرت

طرز تهیه کوکی ذرت | آموزش تهیه کوکی ذرت خوشمزه و مجلسی با فیلینگ نوتلا

کوکی ذرت یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ذرت در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکی ذرت | آموزش تهیه کوکی ذرت خوشمزه و مجلسی با فیلینگ نوتلا

مواد لازم کوکی ذرت

آرد سفید    ۸۰ گرم

نشاسته ذرت    ۲۵۰ گرم

کره    ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ    ۱ عدد

شکر    ۳۰ گرم

شیر تغلیظ شده    ۱۵۰ گرم

بکینگ پودر    ½ قاشق چایخوری

نوتلا    ۴۰۰ گرم

زست لیمو    ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی ذرت

مرحله اول

برای تهیه کوکی ذرت خوشمزه در ابتدای کار کره هم دمای محیط را به همراه شکر، زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با استفاده از همزن دستی یا چنگال به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله رنده پوست لیمو را اضافه کرده و مواد را در حدی که با هم یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت با هم ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد و نشاسته را روی مواد داخل کاسه الک کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبناک شکل بگیرد. در ادامه خمیر را درون یک نایلون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت، فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم.

مرحله پنجم

خمیر را با کف دست کمی فشار می دهیم و درون سینی فر می چینیم، سپس روی خمیر را با چنگال شکل می دهیم. به همین صورت تمام خمیر را آماده می کنیم و درون سینی فر می چینیم، سپس درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۸ تا ۱۰ دقیقه کوکی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت بین هر دو کوکی مقداری نوتلا قرار داده و آنها را به هم می چسبانیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار