طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی

طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی | آموزش تهیه مرغ لیمو فلفلی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

. مرغ با ادویه ها و طعم های مختلف سرخ و پخته می شود و در کنار انواع برنج سرو می گردد. این غذا را می توان جایگزین خورش مرغ در کنار زرشک پلو کرد و مزه متفاوتی را در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی | آموزش تهیه مرغ لیمو فلفلی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ    ۷۰۰ گرم

پیاز خرد شده    ۱ عدد

رب لیمو    ۲ قاشق غذا خوری

پولبیبر یا فلفل ترکیه    ۱ قاشق غذا خوری

زیره سبز    ۲ قاشق چای خوری

پودر گوجه    یک پنجم قاشق غذا خوری

فلفل سیاه    ۱ قاشق غذا خوری

روغن    ۲ قاشق غذا خوری

آب و نمک    به میزان لازم

طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی

مرحله اول

برای تهیه مرغ خوشمزه با طعم لیمو فلفل در ابتدای کار، روغن را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی داغ شود. سپس زیره سبز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر آن بلند شود.

مرحله دوم

اگر از پیاز تازه استفاده کنیم، باید پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد کنیم. می توان به جای پیاز تازه از پیاز خشک نیز در این غذا استفاده کرد. پیاز خرد شده یا پیاز خشک را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود.

طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی

باید مواظب بود که نسوزد. اگر پیاز خشک استفاده می شود برای تفت دادن بهتر آن ۱ قاشق آب به قابلمه اضافه می کنیم تا پیاز ها طلایی شود. مرغ را به پیاز ها اضافه کرده و همزمان با آن، پولبیبر و فلفل سیاه را هم به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت را زیاد می کنیم و اجازه می دهیم تا دو طرف مرغ کمی سرخ شود و تغییر رنگ پیدا کند. در یک کاسه، رب لیمو و پودر گوجه و آب را به ترتیب اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نمک هم اضافه کرده و درب ظرف را می بندیم و می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد تا کاملا جا بیفتد. در این فاصله چند بار مرغ را پشت و رو می کنیم تا سس کامل جذب شود. وقتی که مرغ پخته شد و آب آن کشیده شد، در ظرف مناسب سرو کرده و کنار برنج می کشیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار