آموزش تهیه قوزی گوشت

طرز تهیه قوزی گوشت | آموزش تهیه قوزی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش عربی

این غذا بسیار شیک و خوشمزه است و می تواند برای هر کس یکی در نظر گرفت. این غذا به دلیل زیبایی خاصی که دارد می تواند در مهمانی ها و مجالس خاص سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قوزی گوشت در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه قوزی گوشت | آموزش تهیه قوزی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش عربی

مواد لازم برای ۴ نفر

روغن    ۳ قاشق غذا خوری

پیاز سفید کوچک    ۲ عدد

سیر    ۳ حبه

گوشت گوسفند    ۳۵۰ گرم

ادویه گوشت یا ادویه عربی یاهفت ادویه    ۳۵۰ گرم

پودر دارچین    نصف قاشق چای خوری

زردچوبه    ۱ قاشق چای خوری

نمک    ۱ قاشق چای خوری

فلفل سیاه    نصف قاشق چای خوری

برنج    یک و نیم لیوان

آب    دو و نیم لیوان

نخود فرنگی    ۱۵۰ گرم

آجیل مغز    یک چهارم فنجان

خمیر هزار لایه    ۱ بسته

زرده تخم مرغ    ۱ عدد

طرز تهیه قوزی گوشت

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه عربی با نام قوزی گوشت در ابتدای کار، یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوشت گوسفندی که به صورت مکعب های کوچک خرد کرده ایم، را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی که گوشت ها تفت خورد و رنگ آن عوض شد، سیر رنده شده یا ریز شده را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در این مرحله، ادویه ها و نمک را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها خارج شود.

طرز تهیه قوزی گوشت

در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. سپس به گوشت اضافه کرده و با گوشت تفت می دهیم. در ادامه بعد از این که پیاز ها تفت داده شد و طلایی شد، آب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

برنج را از قبل شسته و ۱ ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم. آب آن را دور می ریزیم و به قابلمه اضافه می کنیم. نخود فرنگی ها را هم شسته و به مواد اضافه می کنیم. درب ظرف را می بندیم و می گذاریم با حرارت ملایم پخته شود و آب آن کشیده شود.

مرحله پنجم

سپس یک کاسه کوچک برداشته و کف آن را خمیر هزار لایه پهن می کنیم. برنج پخته شده را درون آن می ریزیم. اضافه های خمیر را روی هم آورده و کف دست بر می گردانیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. خمیر های پر شده را روی کاغذ روغنی می گذاریم.

طرز تهیه قوزی گوشت

روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم. سینی فر را در فری که در دمای ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده بود، قرار می دهیم و ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا با همان دما بپزد و روی نان ها برشته شود. سپس از فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم و روی آن را با آجیل مغز تزیین می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار