آموزش تهیه آش رشته

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک | آموزش تهیه آش رشته با ماست و کشک خوشمزه به روش شمالی

این آش بسیار خوشمزه است و می توان برای افطار ماه رمضان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک | آموزش تهیه آش رشته با ماست و کشک خوشمزه به روش شمالی

مواد لازم آش ماست کشک

ماست یا دوغ    ۱ کیلو

سبزی آش    ۱ لیوان

لوبیا چیتی یا نخود لوبیا    نصف لیوان

عدس    یک چهارم لیوان

برنج    یک چهارم لیوان

کشک    ۳ قاشق غذا خوری

رشته    ۱ لیوان

پیاز داغ    به مقدار لازم

نعنا و سیر داغ    به مقدار لازم

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

مرحله اول

برای تهیه آش ماست کشک خوشمزه به روش سنتی در ابتدای کار، لوبیا یا نخود و لوبیا را از شب قبل با مقداری آب خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله دوم

در قابلمه دیگری برنج را شسته و با دو لیوان آب می گذاریم تا بپزد و خوب باز شود. یعد از این که برنج پخت، سبزی آش را به آن اضافه می کنیم. ماست را در یک ظرف می ریزیم و با آب مخلوط می کنیم و بهم می زنیم تا مثل دوغ شود.

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

سپس به برنج و سبزی اضافه می کنیم. شعله گاز را زیاد کرده و مرتب هم می زنیم تا بجوشد. باید مرتب هم زد وگرنه آش می برد. وقتی جوش آمد شعله را کم کرده و لوبیا پخته شده و عدس خیس خورده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم که آش حدود نیم ساعت بپزد و جا بیفتد. \س از گذشت ۳۰ دقیقه رشته آش را از وسط خرد می کنیم یا به صورت کامل به قابلمه اضافه می کنیم. یک تابه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

سپس پیاز را که شسته و پوست کنده و به صورت خلالی ریز خرد کرده ایم درون روغن می ریزیم و تفت می دهیم. وقتی پیاز ها طلایی شد و پیاز داغ آماده شد، مقدار بیشتر آن را به آش اضافه می کنیم. بقیه درون تابه باقی بماند.

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

در این مرحله کشک را به پیاز ها اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم، سپس به آش اضافه می کنیم. بعد از آن نعنا داغ و سیر داغ را هم درست کرده و به آش اضافه می کنیم و مجدد ده دقیقه زمان می دهیم تا آش پخته شود.

مرحله هفتم

مزه آش را امتحان می کنیم و اگر نمک لازم داشت به آن اضافه می کنیم. خود رشته و سیر داغ و کشک نمک دارند و گاهی نیاز به اضافه کردن نمک نیست. آش را در ظرف مناسب می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزیین می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار