طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ | آموزش تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ خوشمزه و مخصوص با پنیر

پیشنهاد ما برای شما این است که اگر در انتخاب غذای امروزتان مردد هستید و به دنبال پخت غذایی متنوع و متفاوت از روزهای قبل میباشید این گاتای سیب زمینی و مرغ خوشمزه را تهیه نموده و به همراه خانواده میل نمایید. همچنین در دورهمی های دوستانه تان نیز میتوانید این غذا را تهیه نموده و با آن از عزیزانتان پذیرایی نمایید. پس وقت را از دست ندهید و برای مشاهده آموزش طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ همراه ما باشید.

طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ | آموزش تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ خوشمزه و مخصوص با پنیر

مواد لازم گاتای سیب زمینی و مرغ

سیب زمینی    ۳ عدد

سینه مرغ    نصف یک عدد

تخم مرغ    یک عدد

خامه    ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ( گودا و یا موزارلا)    ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم

آرد سوخاری    به مقدار لازم

ادویه ایتالیایی و پاپاریکا    به مقدار لازم

نمک، فلفل    به مقدار لازم

طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ

مرحله اول

برای تهیه گاتای خوشمزه با مرغ و سیب زمینی در مرحله اول ابتدا میبایست، سیب زمینی ها را به خوبی شسته و آن را در قابلمه ای قرار دهید. قابلمه را روی گاز قرار داده و مقداری آب درون آن بریزید تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی های پخته کاملا خنک شدند، آن را پوره کنید. این کار را میتوانید به کمک گوشکوب برقی و یا هر وسیله دیگری انجام دهید. دقت داشته باشید که در نهایت پوره سیب زمینی، بایستی کاملا یکدست شود.

مرحله سوم طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ

در این مرحله، مقداری کره (همدمای محیط) و یک عدد تخم مرغ را به پوره سیب زمینی اضافه کنید. نمک، فلفل و دیگر ادویهها را روی آن پاشیده تا طعم دار گردند، سپس مجددا آن را به کمک گوشکوب برقی یا هر وسیله دیگری کاملا مخلوط نموده تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ، قابلمه ای را روی حرارت قرار داده و مرغ و پیاز سرخ شده را در آن بریزید تا بپزد. مقداری نمک، فلفل و ادویه ایتالیایی را به همراه سیر به قابلمه افزوده و کمی هم بزنید تا عطر و طعم آن کاملا به خورد گوشت مرغ برود.

مرحله پنجم

پس از اینکه ترکیب آبپز شد، آن را از روی حرارت برداشته و در محلی مناسب قرار دهید. در این مرحله، مرغ ها را پس از اینکه کمی خنک شد، ریش ریش کرده و به مایه تخم مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. مقداری خامه صبحانه را به ترکیب افزوده و به کمک یک قاشق آن را هم بزنید.

مرحله ششم طرز تهیه گاتای سیب زمینی و مرغ

دقت داشته باشید درصورتی که مواد سفت بودند، میتوانید از مقدار کمی شیر استفاده نمایید. در ادامه قالب را روی میز کار قرار داده و کف آن را با مقداری کره چرب نمایید. سپس روی آن یک لایه آرد سوخاری ریخته به طوری که تمام کف قالب را بپوشاند.

مرحله هفتم

نصف مایه را در قالب بریزید و روی آن را با یک لایه پنیر پیتزا (پنیر گودا و یا موزارلا) بپوشانید. در این مرحله، باقی مانده مواد سیب زمینی را روی پنیر ریخته و سطح آن را صاف و یکدست نمایید. سپس مجددا یک لایه آرد سوخاری به بشقاب بیافزایید

مرحله هشتم

سپس مابقی کره (آب شده) را به تدریج (قاشق قاشق) روی آرد بریزید. در نهایت قالب را در فر که با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار دهید. پس از اینکه روی مواد برشته شدند، میتوانید آن را از فر درآورده و نوش جان نمایید.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار