طرز تهیه سیب زمینی با سس خامه | آموزش تهیه سیب زمینی با سس خامه خوشمزه به روش رستورانی

سیب زمینی در کنار خامه و شیر و پنیر علاوه بر این که بسیار خوشمزه است سرشار از کلسیم است و برای سلامتی مفید است. این خوراک را می توان به تنهایی یا در کنار نان و ریحان سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سیب زمینی با سس خامه در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سیب زمینی با سس خامه | آموزش تهیه سیب زمینی با سس خامه خوشمزه به روش رستورانی

مواد لازم سیب زمینی با سس خامه

سیب زمینی    ۳ الی ۴ عدد

پیاز    ۱ عدد

سیر    ۳ حبه

زردچوبه و پودر کاری    به مقدار لازم

کره    ۲ قاشق غذا خوری

آرد    ۳ قاشق غذا خوری

خامه    ۱۰۰ گرم

شیر    ۱ لیوان

پنیر پارمزان    ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل    به مقدار لازم

آویشن    به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی با سس خامه

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه می ریزیم. روی آن را آب ریخته و روی شعله زیاد می گذاریم تا به جوش آید. سپس حرارت را کم کرده و روی حرارت متوسط نیم ساعت اجازه می دهیم تا بجوشد و سیب زمینی ها پخته شود.

مرحله دوم

سیب زمینی ها نباید بیش از حد بپزد. در ادامه سیب زمینی ها را آبکش کرده و وقتی خنک شد، پوست آن را می گیریم. سپس آن را خرد کرده و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده کرده و یک تابه با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم طرز تهیه سیب زمینی با سس خامه

پیاز های رنده شده را درون آن سرخ می کنیم. وقتی پیاز ها طلایی شد، سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و دو دقیقه دیگر با حرارت ملایم تفت می دهیم. زردچوبه یا کاری را به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند و بوی آن خارج شود.

مرحله چهارم

سپس کره را اضافه کرده و وقتی ذوب شد، آرد را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود. سپس خامه را که با شیر رقیق کرده ایم به مواد اضافه می کنیم و می گذاریم تا بجوشد. حرارت را کم می کنیم.

مرحله پنجم

سیب زمینی های پخته و خرد شده را اضافه می کنیم. سپس پنیر و نمک و فلفل و آویشن را اضافه کرده و در انتها حرارت را کم می کنیم تا سس غلیظ شود. سپس از روی حرار برداشته و در ظرف مناسب سرو می ریزیم. کمی ریحان کنار آن قرار داده و تزیین می کنیم و سرو می نماییم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار