طرز تهیه موجور سبزیجات

طرز تهیه موجور سبزیجات | آموزش تهیه موجور سبزیجات کوکوی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

این غذا را می توان در کنار نان یا برنج سرو نمود. هم چنین می توان آن را با نان های کوچک تزیین و به عنوان فینگر فود در مهمانی ها و تولد ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه موجور سبزیجات در ادامه باماهمراه باشید.

طرز تهیه موجور سبزیجات | آموزش تهیه موجور سبزیجات کوکوی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو    ۲ عدد

هویج    ۲ عدد

سیب زمینی کوچک    ۱ عدد

تخم مرغ    ۳ عدد

آرد    ۴ قاشق غذا خوری

پنیر صبحانه    ۱ کاسه کوچک (می توان از پنیر پیتزا استفاده کرد یا آن را حذف کرد)

ساقه پیازچه خرد شده    ۸ ساقه

شوید خرد شده    ۷ ساقه

بکینگ پودر    یک و نیم قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

روغن مایع جهت سرخ کردن    به مقدار لازم

طرز تهیه موجور سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه موجور خوشمزه با سبزیجات به روش ترکیه ای در ابتدای کار، کدو ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. هویج را هم شسته و رنده می کنیم و به کدو اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم و به سبزیجات اضافه می کنیم. کمی نمک روی سبزیجات می ریزیم و ۵ دقیقه کنار می گذاریم تا بماند. سپس سبزیجات را با دست فشار می دهیم تا آب آن خارج شود.

مرحله سوم

سپس درون یک کاسه می ریزیم. پیاز چه و شوید را خرد کرد و به سبزیجات اضافه می کنیم. یک کاسه دیگر برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس با چنگال آن را مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

بعد به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم. آرد و و نمک و فلفل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در این مرحله پنیر ها را خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. اگر مواد آبکی بود آرد بیشتری اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

یک ماهی تابه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس یک قاشق از مواد را برداشته و داخل تابه می ریزیم تا یک طرف آن سرخ شود. سپس آن را بر می گردانیم تا ظرف دیگر آن سرخ شود. سپس در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار