طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک | آموزش تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه و مغزدار به روش ترکیه ای

حلوا پختن نیاز به زمان زیاد و شعله حرارت کم دارد، تا حلوای خوب و یکدست و خوشمزه ای تهیه شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای ایرمیک در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای ایرمیک | آموزش تهیه حلوای ایرمیک خوشمزه و مغزدار به روش ترکیه ای

مواد لازم حلوای ایرمیک

ایرمیک    ۱ لیوان

آرد    ۲ قاشق غذا خوری پر

کره آب شده    نصف لیوان

روغن مایع    نصف لیوان

چلغوز یا گردو    به مقدار لازم

مواد لازم برای شربت

شکر    ۱ لیوان

آب    یک و نیم لیوان

شیر    ۱ لیوان

طرز تهیه حلوای ایرمیک

مرحله اول: آماده کردن شربت

برای تهیه حلوای مجلسی و خوشمزه با آرد ایرمیک در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، یک قابلمه برداشته و شکر و آب و شیر را درون آن می ریزیم. سپس با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد حلوا

سپس از روی حرارت بر می داریم وکنار می گذاریم. روغن و کره را درون یک قابلمه می ریزیم. ایرمیک و آرد را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم و تفت می دهیم. همزدن باید سریع باشد تا نسوزد و فقط تفت بخورد.

مرحله سوم: اضافه کردن شربت به حلوا

وقتی رنگ مخلوط ایرمیک و آرد تیره شد، گردو یا چلغوز را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا وقتی که گردو ها هم تفت بخورد. زیر حرارت را خاموش کرده و شربت را کم کم اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا شربت به خورد مواد برود.

مرحله چهارم: آماده شدن و سرو حلوا

سپس روی شعله کم قرار می دهیم تا زمانی که شربت جذب شود و ایرمیک نرم شود، هم می زنیم تا بپزد. در این مرحله در صورت دلخواه می توان کمی شیره انگور نیز اضافه کرد. حرارت را خاموش کرده و درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم تا حلوا ۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار