آموزش تهیه پاکورا سیب زمینی

طرز تهیه پاکورا سیب زمینی | آموزش تهیه پاکورا سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

این غذا را می توان به عنوان میان وعده و عصرانه یا همراه با نان به عنوان وعده اصلی استفاده کرد. همچنین می توان با استفاده از گوجه گیلاسی و زیتون توپک های پاکوره را تزیین نمود و در مهمانی ها و مجالس به عنوان فینگر فود سرو کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه پاکورا سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاکورا سیب زمینی | آموزش تهیه پاکورا سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز    ۲ عدد

سیب زمینی    ۲ عدد

گشنیز خرد شده    یک چهارم پیمانه

نمک    به مقدار لازم

زیره    یک چهارم قاشق چای خوری

زردچوبه    یک چهارم قاشق چای خوری

فلفل قرمز    یک چهارم قاشق چای خوری

آرد نخودچی خام    ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری

آرد برنج    ۲ قاشق غذا خوری

گرام ماسالا    یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه پاکورا سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پاکورای خوشمزه در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می گیریم. سپس آن ها را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. با دست پیاز ها را فشرده و له می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و به پیاز ها اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط را با دست خوب بهم می زنیم و مخلوط می کنیم تا کامل له شود. سپس گشنیز خرد شده را اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

ادویه ها را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در آخر هم آرد ها را به مواد اضافه می کنیم. اگر دیدیم بعد از مخلوط شدن، منسجم نیست آرد نخودچی بیشتری اضافه می کنیم. از مواد گلوله های کوچک برداشته و کنار می گذاریم. یک تابه بر می داریم.

مرحله چهارم

سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس گلوله ها را درون آن سرخ می کنیم. این غذا نیاز به تخم مرغ ندارد و با فشرده کردن سیب زمینی و پیاز و اضافه کردن آرد ها بافت منسجمی به خود می گیرد. بعد از این که گلوله ها سرخ شد،

مرحله پنجم

درون ظرف مناسب سرو قرار می دهیم و با سس کچاپ یا سس گوجه در کنار سبزیجات سرو می کنیم. این غذا را می توان خالی به عنوان میان وعده یا با نان به عنوان وعده غذایی سرو نمود. همچنین برای پخت می توان به جای تابه و روغن از هواپز استفاده کرد.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار