طرز تهیه فرنی نارگیلی | آموزش تهیه فرنی نارگیلی خوشمزه و مجلسی با یک روش متفاوت

تهیه فرنی برای کودکان و نوجوانان می تواند باعث رشد و سلامت آن ها شود. می توان به جای شکر از عسل نیز در این دسر استفاده کرد که طعم متفاوتی ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فرنی نارگیلی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه فرنی نارگیلی | آموزش تهیه فرنی نارگیلی خوشمزه و مجلسی با یک روش متفاوت

مواد لازم فرنی نارگیلی

شیر    ۱ لیتر

شکر    ۸ قاشق غذا خوری

آرد برنج    ۴ قاشق غذا خوری

گلاب    نصف پیمانه

پودر نشاسته ذرت    ۱ قاشق غذا خوری

پودر نارگیل    ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه فرنی نارگیلی در ابتدای کار، شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت به آن اضافه می کنیم و با یک قاشق تمیز مواد را مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد درون شیر حل شدند قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. وقتی شیر کمی گرم شد، شکر و پودر نارگیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شکر هم به طور کامل درون شیر حل شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر حل شد، گلاب را اضافه می کنیم. در ادامه مواد را آنقدر روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا غلظت آن به غلظت ماست برسد. در صورت تمایل می توانمی کمی زعفران هم برای عظر و طعم بهتر فرنی اضافه کنیم.

مرحله چهارم

برای این منظور یک دوم قاشق چای خوری زعفران را دم کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید از روی حرارت برداشته و درون ظرف مناسب سرو می ریزیم و با خلال پسته و گل محمدی آن را تزیین می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار