طرز تهیه کباب سیخی

طرز تهیه کباب سیخی | آموزش تهیه کباب سیخی دو رنگ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

این کباب بسیار لطیف و خوشمزه است و می توان با نان یا برنج آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب سیخی | آموزش تهیه کباب سیخی دو رنگ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ    ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ای    ۱ عدد

پیاز    ۲ عدد

سس مایونز    ۱ قاشق غذا خوری

زردچوبه    ۱ قاشق چای خوری

آرد    ۱ قاشق غذا خوری

گوشت چرخ کرده    ۲۰۰ گرم

آرد سوخاری    ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل    به مقدار لازم

کره    به میزان لازم

طرز تهیه کباب سیخی دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کباب سیخی دو رنگ خوشمزه در ابتدای کار، سینه مرغ را تمیز می شوییم و استخوان های آنرا به طور کامل خارج می کنیم، سپس به همراه یک عدد پیاز پوست گرفته و فلفل دلمه ای خرد شده را درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. سپس سس مایونز و زرد چوبه را اضافه کرده و با غذا ساز آن را خوب خرد و مخلوط می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم و روی آنرا با سلفون پوشانده و در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سوم

حالا یک پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده ریز رنده کرده و آب آن را به طور کامل با دست می گیریم. در ادامه  یک کاسه برداشته و گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده آب گرفته شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس نمک و فلفل و آرد سوخاری را اضافه کرده خوب ورز می دهیم تا مواد کامل با هم مخلوط شوند. سپس درون یخچال استراحت می دهیم. درون تابه رژیمی یک کره می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

سپس از هر کدام از مواد اندازه یک نارنگی برداشته و شکل می دهیم. سپس به صورت یکی در میان درون تابه قرار داده و سیخ چوبی را درون آن فرو می کنیم. در ادامه با حرارت ملایم یک طرف کباب ها را پخته و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

می توان درب تابه را بست تا مغز پخت شود. سپس در آن را باز گذاشت تا کم کم برشته شود. بعد از آن، به آرامی و با کمک سیخ چوبی کباب ها را برگرداند و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم. و درکنار فلفل دلمه ای و گوجه کباب شده با نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار