آموزش تهیه حلوای آجیلی

طرز تهیه حلوای آجیلی | آموزش تهیه حلوای آجیلی خوشمزه و مجلسی به روشی متفاوت

این حلوا نیاز به تفت زیادی ندارد و با مغزیجات و ادویه جات مختلف تهیه می شود که از حلوای معمولی مقوی تر است. این حلوا نیاز به آب ندارد و درون قالب های سیلیکونی تهیه می شود که به صورت تک نفره و مجلسی سرو می گردد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای آجیلی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای آجیلی | آموزش تهیه حلوای آجیلی خوشمزه و مجلسی به روشی متفاوت

مواد لازم حلوای آجیلی

آرد    ۲۱۰ گرم

پودر نشاسته گندم یا ذرت    ۴۵ گرم

کافی میت    ۶۰ گرم

کره    ۱۲۰ گرم

روغن جامد    ۴۵ گرم

پودر قند    ۱۵۰ گرم

پودر هل    ۱ قاشق مربا خوری

پودر زنجبیل    ۱ قاشق چای خوری

پسته خرد شده    ۴۵ گرم

گردو خرد شده    ۴۵ گرم

بادام خرد شده    ۳۰ گرم

طرز تهیه حلوای آجیلی

مرحله اول

برای تهیه حلوای آجیلی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، آرد را الک می کنیم. یک تابه بزرگ بدون روغن برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را درون آن تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود اما تغییر رنگ پیدا نکند.

مرحله دوم

سپس پودر نشاسته را به آن اضافه کرده و دو تا سه دقیقه نیز با آرد تفت می دهیم. در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و مجدد الک می کنیم تا اگر گلوله ای داخل آرد وجود دارد، حذف شود. آرد را به درون تابه بر می گردانیم.

مرحله سوم

سپس کافی میت و کره و روغن ذوب شده را به تابه اضافه کرده و روی حرارت فرار می دهیم تا تفت کوتاهی بخورد. نباید حرارت زیاد باشد چون کافی میت زود می سوزد. تابه را از روی حرارت بر می داریم و مغز ها و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس پودر قند را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حلوا را داخل قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می زنیم تا اگر حبابی داخل آن حبس شده است، خارج شود. حتما از قالب سیلیکونی استفاده شود.

مرحله پنجم

قالب سیلیکونی را درون یک سینی قرار می دهیم و مواد را درون آن می ریزیم. سپس حداقل نیم ساعت درون فریزر قرار می دهیم. بعد از آن، حلوا به راحتی از قالب خارج می شود. این حلوا بسیار خوشمزه و زیبا است.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار