آموزش تهیه حلوای کنجدی

طرز تهیه حلوای کنجدی | آموزش تهیه حلوای کنجدی خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

حلوا را می توان به صورت تک نفره و در روی نان بستنی یا نان شیرینی میکادو، سرو نمود. این نکته قابل ذکر است که حلوا پختن نیاز به زمان زیاد و شعله حرارت کم دارد، تا حلوای خوب و یکدست و خوشمزه ای تهیه شود.

طرز تهیه حلوای کنجدی | آموزش تهیه حلوای کنجدی خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

مواد لازم حلوا کنجدی

آرد    ۲ پیمانه

شکر    ۲ پیمانه

هل و زعفران    به میزان دلخواه

کنجد سفید    ۱ پیمانه

روغن مایع    ۱ پیمانه

آب    ۲ پیمانه

شیر    ۲ پیمانه

گلاب    نصف پیمانه

کره ذوب شده    ۱ پیمانه

دستور پخت حلوا کنجدی

مرحله اول

برای تهیه حلوای کنجدی خوشمزه در ابتدای کار، یک قابلمه بر می داریم و شیر و آب و شکر را داخل آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش آید. وقتی که شروع کرد ریز جوش بزند،

مرحله دوم

گلاب و هل و زعفران رابه آن اضافه می کنیم و بعد از این که مخلوط شد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. یک تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. کنجد ها را درون آن می ریزیم و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم تا بو بخورد و خامی آن بر طرف شود.

مرحله سوم

سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. یک تابه بزرگ دیگر، بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. آرد را مستقیم درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. این کار را با حرارت ملایم انجام می دهیم.

مرحله چهارم

کنجد را به آرد اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه دیگر نیز تفت با هم تفت می دهیم. کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار کتری آن را ذوب می کنیم. می توان ۳۰ ثانیه کره را درون ماکروویو قرار داد تا ذوب شود. کره و روغن را به مخلوط آرد اضافه کرده و تفت می دهیم تا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله پنجم

کره باید درون آرد جوش بخورد. تفت دادن آرد حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد. وقتی آرد به رنگی که می خواهیم رسید، شریت شیر و آب و شکر که در مرحله اول تهیه کرده ایم را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا گلوله نشود.

مرحله ششم

وقتی حلوا یکدست و لطیف شد، از روی حرارت بر می داریم. حلوا را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با پودر نارگیل یا پودر مغز پسته و بادام تزیین می کنیم. می توان مانند حلوا رولی از نان های بستنی برای حلواهای تک نفره استفاده کرد.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار