کیک کاکائویی

کیک کاکائویی ساده و اسفنجی رو با این روش درست کن | دستور تهیه کیک کاکائویی ساده خانگی+ نکات مهم

کیک کاکائویی ساده یکی از انواع کیک های خوشمزه خانگی است که به راحتی پخته شده و در مجالس دورهمی عصرانه و یا به عنوان صبحانه زینت بخش میز سرو خانم های ایرانی می باشد.

کیک کاکائویی ساده و اسفنجی رو با این روش درست کن | دستور تهیه کیک کاکائویی ساده خانگی+ نکات مهم

کیک کاکائویی به خاطر طعم و عطر شکلاتی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و خصوصا نظر بسیاری از کودکان را به خود جلب نموده است.

قطعاً با یک مرتبه پختن این کیک از طرفداران پر و پا قرص آن شده و پخت کیک کاکائویی ساده را به طور مکرر تکرار خواهید نمود.

مواد لازم برای تهیه کیک کاکائویی ساده با پف زیاد

آرد سفید 1 و 1/2 پیمانه

شکر 1 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

روغن مایع نصف پیمانه

وانیل نوک ق چای خوری

شیر نصف پیمانه

پودر کاکائو 2 ق غذا خوری

بیکینگ پودر 1 ق غذا خوری

شکلات تخته ای برای تزئین یک تکه

گردوی خرد شده برای تزئین 1 ق غذا خوری

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده و خوشمزه اسفنجی با شیر

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

برای تهیه کیک کاکائویی ساده و پفدار ابتدا همه مواد را آماده نموده و روی میز کار خود قرار دهید. اجازه دهید برای مدت یک ساعت با محیط هم دما شوند و سپس اقدام به درست کردن خمیر کیک نمایید. در ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی شکسته و وانیل را به آن اضافه نمایید. تخم مرغ و وانیل را با همزن زده و سپس شکر را به آن اضافه نمایید. مجددا با همزن بزنید تا مواد پفدار شده و حجیم گردد.

مرحله دوم: مخلوط شیر، روغن و پودر کاکائو

سپس شیر پودر کاکائو را در ظرف جدا گانه ای ریخته و مقداری از شیر به آن بیفزایید. با قاشق یا لیسک هم بزنید تا پودر کاکائو از هم باز شده و کاملا به خورد شیر برود سپس باقیمانده شیر و روغن را اضافه نموده و هم بزنید. این را به مواد تخم مرغی افزوده و آهسته با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: افزودن آرد و بکینگ پودر

در این مرحله مواد پودری کیک را با هم ترکیب نمایید. ابتدا آرد سفید و بکینگ پودر را با هم مخلوط نموده و در ظرف جداگانه ای دو مرتبه الک نمایید. برای سومین مرتبه مخلوط آرد و بکینگ پودر را در ظرف مواد به تدریج الک نمایید. به طوری که مقداری الک نموده و سپس اقدام به هم زدن دورانی و آهسته و دورگیری ظرف نمایید. مجددا مقداری آرد الک نموده و دورگیری ظرف و سپس هم بزنید تا زمانی که مواد کیک به شکل خمیر درآمده باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک کاکائویی ساده

فر را روشن نموده و روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود. سپس قالب مناسبی را انتخاب نموده و ته آن را به روغن چرب نمایید مقداری آرد در قالب پاشیده و با برگرداندن ظرف آرد اضافه را از قالب خارج نمایید. سپس مواد کیک را در قالب مورد نظر ریخته و در فر قرار دهید. مدت 40 دقیقه به کیک کاکائویی زمان پخت داده و پس از گذشت این زمان در فر را باز نموده و یک عدد خلال دندان را در مرکز کیک فرو برده و خارج نمایید. در صورت آغشته نبودن خلال دندان به خمیر کیک شما پخته است. فر را خاموش نموده و قالب کیک را از آن خارج نمایید پس از سرد شدن کیک، قالب را برگردانده و کیک را خارج نمایید. کیک کاکائویی ساده را در ظرف مناسب سرو قرار دهید و سپس اقدام به تهیه سس شکلاتی برای تزئین آن نمایید.

مرحله پنجم: تهیه سس شکلاتی

در این مرحله شکلات تخته ای را روی بخار آب قرار داده و به روش بن ماری آب نمایید سپس گردوی ریز خرد شده را به آن افزوده و هم بزنید. به هم بزنید. تا زمانی که سس شکلاتی داغ است آن را روی کیک ریخته و تزئین نمایید.

نکات کلیدی در تهیه کیک کاکائویی ساده خانگی با پف زیاد

پس از حجیم شدن مواد تخم مرغی از هم زدن زیاد مواد خودداری نمایید زیرا از پف کیک کاسته خواهد شد.

می توانید ماست را جایگزین شیر نمایید؛ نصف مقدار شیر، ماست به مواد کیک کاکائویی ساده اضافه نمایید.

بسته به کیفیت و جنس آرد ممکن است به آرد کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد.

با استفاده از قلم آشپزی ته قالب را چرب نمایید و از ریختن روغن اضافه در ته ظرف خودداری نمایید.

افزودن نصف قاشق چای خوری کره و مقداری وانیل به سس شکلاتی موجب خوش طعم شدن آن می گردد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار