طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ پنیری | آموزش آشپزی غذای ترکیه ای خوراک گوشت و قارچ پنیری

خوراک گوشت و قارچ پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ پنیری در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ پنیری | آموزش آشپزی غذای ترکیه ای خوراک گوشت و قارچ پنیری

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۷۰۰ گرم

روغن زیتون    ۵ قاشق غذاخوری

قارچ    ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای سبز    ۲ عدد

فلفل چیلی قرمز    ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

مواد لازم برای روی خوراک

گوجه گیلاسی    ۵ عدد

فلفل سبز    ۳ عدد

پنیر پیتزا    به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ پنیری

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و قارچ پنیری خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی گوشت را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته و آب درون قابلمه تبخیر شود. پس از گذشت این زمان مقداری روغن به قابلمه اضافه کرده و گوشت را تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قارچ، فلفل سبز و چیلی را به قابلمه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه را به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه خوراک گوشت و قارچ را درون ظرف های سفالی فر ریخته و روی آنرا با مقداری پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم. حالا روی پنیر پیتزا را به دلخواه فلفل سبز و گوجه گیلاسی گذاشته و ظرف را درون فر می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خوراک گوشت و قارچ پنیری به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شده و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار