طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی | آموزش آشپزی غذای خوراک مرغ و بادام هندی به یک روش فوری

خوراک مرغ و بادام هندی یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی در ادامه با ماهمراه باشید.

طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی | آموزش آشپزی غذای خوراک مرغ و بادام هندی به یک روش فوری

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ    ۴۰۰ گرم

سفید تخم مرغ    ۳ عدد

نشاسته ذرت    ۲ قاشق چایخوری

حریره سیر    ۲ حبه

شکر قهوه ای    ۱ قاشق مرباخوری

سرکه سیب    ۱ قاشق مرباخوری

روغن آفتابگردان    ۳ قاشق سوپخوری

استاک مرغ    ⅔ پیمانه

بادام هندی نمکی و بو داده    ½ پیمانه

فلفل قرمز و نمک    از هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و بادام هندی خوشمزه در ابتدای کار سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. حالا نشاسته ذرت و نمک را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه سفیده تخم مرغ را مجددا به خوبی هم می زنیم تا ترکیب شود، سپس سینه مرغ را به ابعاد دلخواه خرد کرده و به کاسه می افزاییم. حالا کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا فیله‌های مرغ استراحت کنند.

مرحله سوم

در ادامه شکر قهوه ای را به همراه سرکه سیب، حریره سیر و استاک مرغ مخلوط کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شکر قهوه ای را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر حل شده و سس یکدست شود. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع آن می افزاییم.

در ادامه فیله های مرغ را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس سس را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس غلیظ شود. حالا بادام هندی بو داده شده را به تابه اضافه کرده و مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته، سپس خوراک مرغ و بادام هندی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه مقداری گشنیز خرد شده به صورت پخش روی خوراک ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار