طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی | آموزش آشپزی غذای لوبیا پلو اسپانیایی به صورت مرحله به مرحله

لوبیا پلو اسپانیایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی | آموزش آشپزی غذای  لوبیا پلو اسپانیایی به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز    ۱ عدد بزرگ

سیر    ۲ حبه

گوجه فرنگی    ۳ عدد

لوبیا قرمز    ¾ پیمانه خام

فلفل دلمه ای قرمز    ۱ عدد

برنج    ۱ پیمانه

آب    ۱٫۵ پیمانه

زیتون‌ سبز    ½ پیمانه

جعفری تازه    ⅓ پیمانه

روغن کنجد    ۲ قاشق غذاخوری

پودر زیره و فلفل سیاه    از هر کدام ½ قاشق چایخوری

زردچوبه و پاپریکا دودی    از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل‌ قرمز    به مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو اسپانیایی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا قرمز را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم

حالا برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه لوبیا را آبکشی کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و لوبیا را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن کنجد را به قابلمه افزوده و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله پنجم

زمانی که پیاز شیشه ای شد، پودر زیره را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا دودی و مقداری فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شده و سرخ شوند.

مرحله ششم‎

حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها سرخ شوند، سپس لوبیا پخته شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برنج خیس خورده را درون آبکش ریخته، سپس به قابلمه می افزاییم. در ادامه آب را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب درون قابلمه کاملا تبخیر شود و پس از آن روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله نهم

زمانی که آب درون قابلمه کشیده شد، قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود و در نهایت به همراه جعفری و زیتون تزیین می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار