طرز تهیه خورش خیار چنبر | آموزش آشپزی غذای خورش خیار چنبر به یک روش متفاوت

خورش خیار چنبر یکی از انواع غذاهای متفاوت و خوشمزه ایرانی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش خیار چنبر در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش خیار چنبر | آموزش آشپزی غذای خورش خیار چنبر به یک روش متفاوت

مواد لازم برای ۴ نفر

خیار چنبر    ۲ عدد

گوشت چرخ شده    ۲۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه    به مقدار کافی

طرز تهیه خورش خیار چنبر

مرحله اول

برای تهیه خورش خیار چنبر خوشمزه در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع و زردچوبه درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن کمی داغ شود. حالا گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه هسته های خیار را جدا کرده و خرد می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و کاراملی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین رفته و سرخ شود.

مرحله ششم

حالا خیار چنیر را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به خوبی تفت می دهیم، سپس گوشت های قلقلی را درون قابلمه می چینیم. در این مرحله ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا پخته و جا بیفتد. ۵ دقیقه آخر پخت نمک و فلفل سیاه خورش را اندازه کرده و اجازه می دهیم بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در نهایت خورش خیار چنبر را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه پلو زعفرانی، ترشی و دوغ سرو می کنیم. این نوع خورش را می توانید با سبزیجات معطر و گردو آسیاب شده نیز درست کنید. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار