طرز تهیه تاس کباب با سویا | آموزش آشپزی غذای تاس کباب با سویا به صورت گیاهی

تاس کباب با سویا یکی از انواع خوراک های خوشمزه و مقرون به صرفه است که برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب با سویا در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه تاس کباب با سویا | آموزش آشپزی غذای  تاس کباب با سویا به صورت گیاهی

مواد لازم برای ۲ نفر

سویا خورشتی    ۱۰ تکه

پیاز    ۲ عدد بزرگ و کوچک

هویج    ۱ عدد بزرگ

سیب زمینی    ۱ عدد بزرگ

به    ۱ عدد بزرگ

آلو    ۱۰ عدد

مغز لیمو عمانی    ۱ قاشق مرباخوری

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع    ۳ قاشق غذاخوری

زردچوبه، پودر دارچین و پودر ادویه کاری    به مقدار کافی

عسل    به مقدار کافی

آبلیمو ترش تازه    به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب با سویا

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب با سویا خوشمزه در ابتدای کار سویا را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و پس از گذشت ۱ دقیقه آبکش می کنیم. در ادامه سویا را درون یک قابلمه ریخته و مقداری زردچوبه، دارچین، پودر کاری و مغز لیمو عمانی را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا به اندازه ای که روی سویا را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سویا را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه به اندازه ای که سویا له نشود با دست فشار می دهیم تا آب اضافی میان بافتی اش خارج شود. حالا پوست پیاز کوچک را گرفته و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس مقداری روغن درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به همراه زردچوبه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس سویا را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سویا سرخ شود. حالا پیاز بزرگ را به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پوست هویج و سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به صورت ورقه ای و میوه به را به صورت هلالی اسلایس می کنیم. حالا آلوها را شسته و پیازهای حلقه ای خرد شده را درون یک قابلمه مناسب می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله به ترتیب اسلایس های هویج و به را روی پیاز می چینیم، سپس مقداری پودر ادویه کاری و پودر دارچین به صورت پخش روی مواد درون قابلمه می پاشیم. در ادامه تکه های سویا را روی سبزیجات درون قابلمه می چینیم.

مرجله هفتم

حالا آلوها را روی سویا قرار داده و مجددا مقداری پودر دارچین و پودر ادویه کاری به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در لایه آخر سیب زمینی ها را روی سبزیجات قرار داده، سپس مقداری پودر دارچین، نمک و فلفل سیاه روی آن می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه روغن مایع و ۲ لیوان آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. در ادامه برای چاشنی مقداری آب لیمو ترش تازه و عسل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا سس رب گوجه فرنگی را به صورت پخش درون قابلمه روی سبزیجات می ریزیم، سپس درب قابلمه را می بندیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم سبزیجات به خوبی پخته و نرم شوند.

مرحله دهم

زمانی که سبزیجات کاملا پخته و سس درون قابلمه غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و تاس کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت تاس کباب را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار