طرز تهیه خوراک لوبیا هندی | آموزش تهیه خوراک لوبیا هندی با روشی جذاب

خوراک لوبیای هندی یکی از انواع غذاهای معروف کشور هند است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا هندی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک لوبیا هندی | آموزش تهیه خوراک لوبیا هندی با روشی جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا چیتی    ۲ پیمانه

روغن زیتون    به مقدار کافی

پرک چیلی، پاپریکا و زیره سیاه    به مقدار کافی

اورگانو و برگ بو    به مقدار کافی

پیاز    ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه ای    ۱ عدد

سیر    ۲ تا ۳ حبه

گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی    ۲ پیمانه

جعفری    به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک لوبیا هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا هندی خوشمزه ابتدای کار لوبیا چیتی را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا چیتی را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و پس از آن گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که لوبیا چیتی کاملا پخته شد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب و بزرگ روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پرک چیلی را به همراه پودر پاپریکا، زیره سیاه، اورگانو و برگ بو به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها آزاد شود.

مرحله ششم

حالا پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و سیر به ادویه ها اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه آب گوجه فرنگی به آن اضافه می کنیم، سپس لوبیا چیتی را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا مزه ها با هم ترکیب شوند، سپس جعفری را می شوییم.

مرحله هشتم

در نهایت جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و پس از گذشت ۳۰ دقیقه به خوراک لوبیا اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از ۲ دقیقه خوراک را در ظرف می کشیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار