طرز تهیه کتلت دانمارکی | آموزش تهیه کتلت دانمارکی با یک روش جذاب

کتلت دانمارکی که با نام های متنوعی شناخته می شود یکی از غذاهای قدیمی و اصیل کشور دانمارک است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت دانمارکی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کتلت دانمارکی | آموزش تهیه کتلت دانمارکی با یک روش جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۵۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

تخم مرغ    ۱ عدد

سس خردل    ۱ قاشق چایخوری

ریحان خشک    ۱ قاشق چایخوری

نان باگت    ½ نان

جعفری    ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

پاپریکا و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه کتلت دانمارکی در ابتدای کار نان باگت را درون یک کاسه قرار داده و کمی آب اضافه می کنیم تا نان نرم شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نان باگت خیس خورده را به همراه تخم مرغ، ریحان خشک و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم و یکدست شود. در صورتی که مایه کتلت شل بود، می توانیم کمی آرد سوخاری اضافه کنیم و مجددا مواد را مخلوط کنیم تا منسجم شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

تمام مایه کتلت را به همین صورت آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. در نهایت پس از اینکه دو سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس با نان سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار