طرز تهیه پنکیک سبزیجات | آموزش تهیه پنکیک سبزیجات با یک روش متفاوت

پنکیک سبزیجات از غذاهای سنتی و خوشمزه بین المللی است که می توانیم آنرا با سبزیجات دلخواه درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک سبزیجات در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک سبزیجات | آموزش تهیه پنکیک سبزیجات با یک روش متفاوت

مواد لازم پنکیک سبزیجات

تخم مرغ    ۲ عدد

شکر    ۲ قاشق چایخوری

نمک    ⅔ قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری    ۱۰ گرم

شیر ولرم    ۳۰۰ میلی لیتر

آب ولرم    ۳۰ میلی لیتر

آرد همه کاره    حدود ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای قرمز    ۱ عدد

فلفل سبز    ۳ عدد

گوجه فرنگی    ۱ عدد

جعفری    ۱ دسته کوچک

پیازچه    ۳ ساقه

پیاز    ۱ عدد

سیب زمینی    ۱ عدد متوسط

طرز تهیه پنکیک سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پنکیک سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه نمک را به همراه شکر و خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس شیر را به همراه آب ولرم اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک ریخته و روی مواد درون کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا بافت مایه پنکیک به غلظت مایه کیک برسد. در ادامه روی کاسه را با سلفون یا پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه در فضای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در همین حین فلفل دلمه ای قرمز، فلفل سبز، گوجه فرنگی، پیازچه، پیاز و سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس جعفری را به صورت ریز خرد کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه سبزیجات را به مایه پنکیک اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و با مقدار کمی روغن آنرا چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم شروع به حباب زدن کند، سپس آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. در آخر پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار