طرز تهیه پودینگ گندم | آموزش تهیه پودینگ گندم به روش سنتی

پودینگ گندم از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در مناسبت های خاص پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ گندم در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پودینگ گندم | آموزش تهیه پودینگ گندم به روش سنتی

مواد لازم برای ۴ نفر

شیر    ۱ لیتر

آرد برنج    ۳ قاشق غذاخوری

گندم پوست کنده    ۲۰۰ گرم

گلاب    ۲ قاشق غذاخوری

عرق نعنا    ۵ قاشق غذاخوری

پودر هل    ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پودینگ گندم

مرحله اول

برای تهیه پودینگ گندم به روش مجلسی در ابتدای کار گندم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی گندم را بپوشاند. در ادامه اجازه می دهیم گندم به مدت ۲ روز خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از اینکه گندم به خوبی خیس خورد، آنرا آبکشی می کنیم و به همراه یک لیتر آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گندم بپزد و به خوبی لعاب بیندازد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه ۱ لیوان از شیر را به گندم اضافه کرده، سپس درب قابلمه را گذاشته و آنرا به مدت یک شب درون یخچال قرار می دهیم تا شیر جذب گندم شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان باقیمانده شیر را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم پودینگ به غلظت مناسب برسد. در ۲۰ دقیقه پایانی پخت پودینگ گلاب و عرق را ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ۱ لیوان شیر به همراه آرد برنج را به ترکیب عرق نعنا و گلاب اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پودینگ را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی جا بیفتد.

مرحله ششم

برای اینکه پودینگ کاملا یکدست شود، می توانیم آنرا با گوشتکوب برقی مخلوط کنیم. پس از اینکه پودینگ به غلظت مناسب رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. برای تزیین پودینگ از دارچین و خلال پسته استفاده می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار