طرز تهیه کشک مایع | آموزش تهیه کشک مایع خوشمزه و ساده به روش خانگی

کشک مایع یکی از انواع فراورده های شیر گاو و گوسفند است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک مایع در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کشک مایع | آموزش تهیه کشک مایع خوشمزه و ساده به روش خانگی

مواد لازم کشک مایع

کشک خشک    به مقدار کافی

آب جوش    به مقدار کافی

طرز تهیه کشک مایع

مرحله اول

برای تهیه کشک مایع خوشمزه در ابتدای کار کشک های محلی را درون آبکش می ریزیم و با آب گرم به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز شوند. در ادامه کشک ها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مقداری آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید به اندازه ای آب جوش اضافه کنیم که روی کشک ها را به طور کامل بگیرد. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم کشک ها به مدت یک شب درون آب خیس بخورند تا کاملا نرم شوند.

مرحله سوم

در این مرحله کشک ها را از آب خارج کرده و درون میکسر یا غذاساز می ریزیم. ابتدا چند پالس می زنیم تا به دستگاه فشار وارد نشود، سپس به صورت ممتد دستگاه را روشن می کنیم تا کشک ها کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه کشک ها کاملا یکدست شدند، با ملاقه از آبی که کشک را در آن خیسانده ایم به میکسر اضافه کرده و میکس کردن کشک ها را ادامه می دهیم تا کاملا روان شوند. مقدار غلظت کشک سلیقه ای می باشد.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم کشک مایع ما مانند کشک های بازاری غلیظ باشد، نباید مقدار زیادی آب کشک اضافه کنیم. برای اینکه کشکی شل و آبکی داشته باشیم باید مقداری بیشتری از آب کشک اضافه و با کشک ها میکس کنیم.

مرحله ششم

نکته مهم در مورد کشک مایع خانگی این است که این نوع کشک دارای مواد نگهدارنده نمی باشد و مدت زیادی نمی توانیم آنرا درون یخچال نگهداری کنیم. برای نگهداری طولانی مدت باید کشک مایع را درون فریزر نگهداری کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار