وام مسکن | دریافت وام مسکن

خبر مهم درباره وام مسکن| افزایش وحشتناک دوباره هزینه وام مسکن

درحالی که ترمز افزایش هزینه وام مسکن در سال جدید کشیده شده و هفته قبل هر برگ از تسهیلات مسکن حدودا ۷۸ هزار تومان قیمت داشت، قیمت این اوراق اکنون به بیش از ۹۰ هزار تومان نیز رسیده است.

خبر مهم درباره وام مسکن| افزایش وحشتناک دوباره هزینه وام مسکن

دولت طرح ها و تدابیر مختلفی را جهت کمک در خانه دار کردن خانواده ها قرار داده است، یکی از آن ها وام مسکن است؛ وام مسکن انواع مختلفی دارد؛ به طور مثال وام مسکن را برای کمک هزنیه خرید مسکن دریافت کنیم و یا وام مسکن را به منظور تعمیر خانه های فرسوده گرفته باشیم. متقاضیان دریافت وام مسکن از هر یک از این طرح های حمایتی مسکن بسته به نیاز خود می توانند استفاده کنند. در ادمه جدیدترین اخبار را در رابطه با وام مسکن بخوانید.

 

هزینه وام مسکن دوباره افزایش یافت

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به تریتب ۹۵ هزار و ۴۰۰، ۹۳ هزار و ۹۰۰ و ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در، تیر، مرداد و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۹۰ هزار و ۴۰۰، ۹۲ هزار و ۶۰۰ و ۹۲ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰، ۸۹ هزار و ۷۰۰، در آبان ماه ۱۴۰۰، ۹۲ هزار و ۵۰۰ و در آذرماه سال ۱۴۰۰ نیز ۹۱ هزار تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن  سال گذشته نیز با قیمت های ۹۳ هزار و ۷۰۰ و ۹۶  هزار تومان معامله می‌شود. این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

وام مسکن

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۶ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۳۶۰  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۳ میلیون و ۷۶۰  هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۳۶۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۲ میلیون و ۱۶۰هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و متاهل ها نیز باید ۶۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۱ میلیون و ۵۲۰  و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۳ میلیون و ۴۰  هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

تاثیر افزایش تسهیلات مسکن بر بازار مسکن

موافقت بانک مرکزی با افزایش ۱۰۰ درصدی سقف  تسهیلات مسکن جوانان در راستای حمایت از قانون جهش تولید مسکن بوده است.

در چارچوب جدید صاحبان حساب مسکن جوانان در تهران، مراکز استانها و شهرهای بزرگ (بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) می‌توانند به ترتیب تا سقف ۲ میلیارد، ۱٫۷ میلیارد و ۱٫۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

با توجه به نحوه رسانه ای شدن این خبر، انتظار می‌رود بخشنامه اجرای آن طی روزهای آینده نهایی و ابلاغ شود.

پیش بینی می‌شود که در نتیجه افزایش سقف وام مسکن جوانان بر تعداد متقاضیان گشایش حساب های مسکن جوانان افزوده شود. شعب بانک مسکن نیز در سراسر کشور با حجم زیادی از مراجعان روبرو شوند.

وام مسکن جوانان چقدر شده است؟

وام مسکن

بانک مسکن اعلام کرده وام مسکن جوانان در سال جدید به میزان ٢ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی با افزایش حداقل مبلغ سپرده‌گذاری از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و افزایش سقف تسهیلات حساب وام مسکن جوانان از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱، موافقت کرد.

همچنین برخی از ضوابط و شرایط حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای پرداخت تسهیلات از این محل برای سال جاری تغییر کرده که شامل تغییر تقسیم‌بندی مناطق جغرافیایی حساب جوانان به ترتیب از سه منطقه "تهران"، "شهرهای بزرگ" و "سایر مناطق شهری" به "تهران"، "مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت" و "سایر مناطق شهری" است.

البته بانک مرکزی با درخواست بانک مسکن برای تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف‌های مصوب هر یک از حساب‌های مزبور، با توجه به سیاست‌های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن (قانون جهش تولید مسکن) موافقت نکرده است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار