قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا همه را نگران کرد | افزایش شدید قیمت طلا، سکه و دلار در راه است؟

گزارش‌ها از روند قیمت‌ها، از صعود قیمت طلا و دلار در بازار تهران حکایت دارد.

قیمت طلا همه را نگران کرد | افزایش شدید قیمت طلا، سکه و دلار در راه است؟

خبرملت: قیمت طلا در سال 1402 روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال 1402 قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و دویست هزار تومان و دو میلیون و سیصد هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت دلار امروز در بازار تهران ۱۵۴ تومان افزایش یافت و در کانال ۴۹ هزار تومان ماند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۴ هزار تومان افزایش یافت و ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه امامی نیز ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان بود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، پانزدهم مردادماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۵۸۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۲۶۱ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۴۲.۹۰ دلار

قیمت طلا

تاثیر افزایش قیمت طلا و سکه روی معاملات بازار

در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت. به نظر می‌رسد سکه بازان سعی می‌کنند بعد از روشن شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در وضعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

بازار سکه در اولین روز هفته تقریبا خالی از خریداران سکه امامی شد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد دیروز خریدار در بازار سکه نایاب شد و فلز گران بهای داخلی از مدار ۲۹ میلیون تومان خارج شد.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی دلیل اصلی عقبگرد قیمت سکه در تهران ناشی از فشار فروش از ناحیه دلار بود. قیمت دلار دیروز در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع نسبت به قبل از تعطیلات دو سه روز اخیر نوسان کاهشی ۸۰۰ تومانی را نشان می دهد.

بازار سکه دیروز با شوک کاهشی قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت و کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و به کانال ۲۸میلیون تومان برگشت. طبق ادعای معامله گران قیمت سکه عصر دیروز ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود که نسبت به چند روز قبل ۶۵۰ هزار تومان ارزان شده بود.

در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت. به نظر می رسد سکه بازان سعی می کنند بعد از روشن شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در وقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

فعالان بازار دیشب می گفتند که ماندگاری سکه بالای مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌ مهم است. به عقیده این دسته از معامله گران در صورتی که سکه بالای این محدوده باقی بماند احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته به باور آنها شرط مهم برای نوسان‌صعودی نرخ سکه این است که قیمت دلار برخلاف دیروز مسیر رشد را دنبال کند.

قیمت طلا

افزایش قیمت طلا ادامه دارد؟

طی هفت روز اخیر بازار طلا و سکه تنها دو روز میانی هفته را فعالیت داشت. سایر روزهای هفته جاری بازار معاملات پشت‌خطی داغ بود و بازیگران پر قدرت طلا و سکه به قیمت‌ها خط می‌دادند.

در یک‌ هفته گذشته قیمت سکه در میان بازارهای مالی بیشترین رشد قیمت را داشت و بیشترین بازدهی را از آن خود کرد. به‌رغم اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند بازارساز با خبردرمانی و کنترل بازار، قیمت دلار و به دنبال آن طلا را سرکوب می‌کند و بدون این فشارها نرخ ارز و طلا می‌تواند روند افزایشی بگیرد، اما فعالیت برخی فعالان پر قدرت بازار طلا در بازار فلز زرد را نمی‌توان نادیده گرفت.

قدرت‌نمایی بازیگران بازار طلا در تعطیلات

 برخی فعالان بازار می‌گویند برخلاف ارز، بازار طلا و سکه بازیگران پر قدرتی دارد که در برخی مقاطع می‌توانند حتی به بازار ارز نیز مسیر دهند.

کارشناسان بازارهای مالی با تکیه به نوسانات قیمت دلار معتقدند قیمت طلا و سکه نیز از همین نوسانات پیروی می‌کند. سکه همیشه حباب دارد و معمولا در رشد قیمت، حباب بزرگ‌تر و در ریزش‌ها حباب کوچک‌تر می‌شود.

در روزهای گذشته اخبار مربوط به افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس و مانورهای نظامی ایران سیگنال افزایش تنش میان دو کشور را به بازارهای مالی داد، اما به تعبیر کارشناسان سیاسی این موضوعات جنبه بازدارنده دارد و جای نگرانی نیست.

از سوی دیگر، بازارهای مالی با موضوع انحلال کانون صرافان مواجه‌اند که در میانه هفته گذشته روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد را به شکل شارپی بالا برد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار