وام ازدواج | دریافت وام ازدواج

خبر مهم درباره وام ازدواج | جزئیات خبر جدید وام ازدواج

معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان با بیان اینکه تحمیل شرایط سلیقه‌ای به ویژه در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام ازدواج را به تاخیر انداخته است، گفت: تسهیل ازدواج جزو برنامه‌های اصلی دولت در سندتحول است، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

خبر مهم درباره وام ازدواج | جزئیات خبر جدید وام ازدواج

وام ازدواج یکی از وام های کمکی دولت است برای جوانان؛ وام ازدواج دارای شرایط و ضوابطی است یکی از محدودیت های وام ازدواج بازه سنی است. وام ازدواج به افراد کم تر از 50 سال تعلق می گیرد. شما می توانید جدید ترین خبر های وام ازدواج را در سایت خبر ملت دنبال کنید.

تاخیر در پرداخت «وام ازدواج» با تحمیل شرایط سلیقه‌ای بانک‌ها

معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان با بیان اینکه تحمیل شرایط سلیقه‌ای به ویژه در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام ازدواج را به تاخیر انداخته است، گفت: تسهیل ازدواج جزو برنامه‌های اصلی دولت در سندتحول است، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

وحید یامین پور در حساب توییتر خود نوشت: شواهد نشان می‌دهد بسیاری از بانکها در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج، به بخشنامه‌های ابلاغی متعهد نیستند و با تحمیل شرایط سلیقه‌ای، به ویژه در مورد تضمین و اعتبار سنجی، پرداخت وام را به تاخیر می‌اندازند.

وی افزود: تسهیل ازدواج جزو برنامه‌های اصلی دولت در سندتحول است؛ بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ به منظور کاهش سن ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال (مردان) و زوجه‌های زیر ۲۳ سال (زنان) واجد شرایط دریافت وام ازدواج، ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر زوجین ۷۰ میلیون تومان بود که این مبلغ برای سال جاری با تصویب مجلس شورای اسلامی برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۷ بوده است و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی ربط است، با این حال به گفته مسئولان، تحمیل شرایط سلیقه‌ای به ویژه در مورد تضمین و اعتبار سنجی همچنان از سوی بانک‌ها وجود دارد و دریافت وام ازدواج را سخت کرده است.

وام ازدواج

اقساط وام ازدواج ماهیانه یک میلیون تومان است

وی گفت: داشتن تابعیت ایرانی، کارت ملی و کدپستی محل سکونت، از شرایط عمومی دریافت وام ازدواج است؛ البته باید تاریخ عقد متقاضی بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ باشد و هر ایرانی تنها یک بار می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کند.

رئیس اداره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره بازپرداخت و اقساط وام ازدواج نیز توضیح داد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

مولایی ادامه داد: ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبارسنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.

وی افزود: مدارکی که برای دریافت تسهیلات نیاز است شامل اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی شناسنامه زوجین، اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی زوجین و ضامن است.

وام ازدواج

شرایط عمومی برای ثبت نام وام ازدواج

کسانی مشمول دریافت وام ازدواج خواهند بود که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی آنان در تیرماه ۱۴۰۰ باشد.

عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوند که تاریخ ثبت آنها بین بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ باشد.

تسهیلات وام ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق خواهد گرفت؛ مشروط بر آن که ازدواج اول زوجین نیز باشد.

برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص خواهد یافت. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.

اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.

وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.

متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند ولی وام به آنها اختصاص نیافته بود، صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک اقدام کنند.

پس از ثبت نام متقاضیان برای دریافت وام ازدواج، صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بنا بر اولویت (همچون میزان حقوق بازنشسته، میزان مانده حقوق و تعداد تسهیلاتی که قبلا دریافت شده و … ) طبقه‌بندی کرده و  پس از آن وام ازدواج به حساب حقوقی واجدان شرایط واریز می گردد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار