اجاره خانه| اجاره خانه در تهران| اجاره خانه آپارتمان تهران

اجاره خانه ۱۰ برابر شد | وضعیت هولناک اجاره خانه در تهران

بررسی میانگین اجاره بهای ماهانه هر متر مربع خانه در سال ۹۶ با امسال حکایت از افزایش چند برابری اجاره خانه دارد.

اجاره خانه ۱۰ برابر شد | وضعیت هولناک اجاره خانه در تهران

اجاره خانه در سال های اخیر همراه با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور افزایش شدید پیدا کرده است. در واقع قیمت اجاره خانه هر ساله درصد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و امسال نیز این اتفاق رخ داد.افزایش قیمت اجاره خانه در سال جاری به حدی بود که باعث شد بسیاری از ساکنین مراکز شهرها به حومه شهرها مهاجرت کنند و این اتفاق به ویژه در مورد شهر تهران مشهود بود. با این حال یک نماینده مجلس می‌گوید قیمت اجاره خانه از اواسط مردادماه کاهشی شده است.

میانگین اجاره‌بهای ماهانه هر مترمربع مسکن معمولی و مصرفی (بر حسب تبدیل کل اجاره‌بها به اجاره‌بهای ماهانه)، در سال ۹۶ در منطقه۵ تهران معادل ۳۰‌هزار تومان بوده است. این میزان در منطقه ۹ حول و حوش ۲۰‌هزار تومان و در منطقه ۲۲ حدود ۲۰‌هزار و ۲۰۰‌هزار تومان بود.

هم‌اکنون و براساس اطلاعات قیمتی درج شده در فایل‌های موجود بازار اجاره این میزان در منطقه ۵ (در محله‌های معمولی و پرتقاضا مثل بلوار فردوس) برای آپارتمان‌های کم‌سن به مترمربعی حدود ۲۹۰‌هزار تومان رسیده است. در منطقه ۹ برای موارد مشابه به ۲۶۰‌هزار تومان و در منطقه ۲۲ به حول وحوش ۲۷۰‌هزار تومان رسیده است. این اعداد نشان‌دهنده کم شدن محسوس فاصله اجاره‌بها بین این مناطق هستند.

هم‌اکنون متوسط اجاره‌بهای ماهانه هرمترمربع مسکن معمولی استیجاری در منطقه ۱۲ شهر تهران(منطقه مرکزی پایتخت که می‌توان از آن به عنوان تهران‌قدیم نیز یاد کرد) به ۲۵۰ تا ۲۶۰‌هزار تومان رسیده است.

اجاره خانه

امسال اجاره خانه چقدر رشد کرد؟

به نوشته دنیای اقتصاد، این کاهش فاصله منطقه‌ای اجاره‌بها در شرایطی رخ داده است که امسال بازار اجاره پایتخت، تورم کمتری نسبت به بازار اجاره دو سال قبل تجربه می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که دو سال گذشته به طور متوسط در هر سال اجاره‌بها در تهران حول و حوش بیش از ۴۰‌درصد رشد کرد و در برخی از ماه‌ها حتی از ۵۰‌درصد نیز فراتر رفت اما امسال تورم تابستانی اجاره مسکن نسبت به تابستان پارسال حول و حوش ۳۰‌درصد بوده است.

این موضوع تحت‌تاثیر کاهش قیمت مسکن به دنبال آرامش تابستانی بازارهای موازی و همچنین سرریز شدن ظرف رشد قیمت در بازار اجاره به دلیل ناتوانی مالی مستاجرها برای ثبت مجدد قله‌های تورمی در این بازار، رقم خورده است.

اجاره خانه با کمتر از یک میلیارد در تهران

همان قدر که با کمتر از ۱ میلیارد نمی توانید در هر منطقه ای که دوست دارید برای خرید خانه اقدام کنید و خانه های نوساز گیرتان نمی آید اما با همین مبلغ در تمامی مناطق تهران، از بهترین تا بدترین منطقه می توانید یک خانه با کمتر از ۱ میلیارد تومان کرایه کنید.

در این گزارش رهن کامل یک واحد در تمام منطقه های تهران را بررسی کرده و اگر قصد رهن خانه با ۸۵۰ میلیون تومان در شهرک راه‌آهن را دارید،می توانید یک واحد ۷۶ متری ۱۶ ساله رهن کامل کنید.

اجاره خانه

اگر شمیران‌نو را زیر نظر گرفته اید یک واحد ۱۳۰ متری که ۲۰ سال ساخت است را با رهن ۶۵۰ میلیون تومان می توانید رهن کنید.

محله جیحون در منطقه ۱۰ شهرداری تهران قرار دارد، یکی از محله های قدیمی پایتخت است اگر در این محل به دنبال خانه هستید،یک واحدی با متراژ ۵۵ متر که یک اتاق خواب و انباری ،آسانسور،پارکینگ دارد با رهن کامل ۴۵۰ میلیون تومان رهن کنید.

واحد دیگری در امام سجاد(ع) با متراژ ۱۲۰ متر که دو اتاق خواب و پارکینگ،انباری،آسانسور ۱ساله با رهن کامل ۹۰۰ میلیون در امام سجاد(ع) کرایه کنید.

اگر در گرگان خانه ۳۹ متری مد نظر دارید، یک واحد که یک اتاق خواب و انباری،پارکینگ دارد را با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومان در گرگان قیمت گذاری شده است.

همچنین واحدی در شهرک کیانشهر با متراژ ۶۰ متر که یک اتاق خواب و انباری دارد و ۱۷ سال از ساخت آن گذشته است را با رهن کامل ۳۴۰ میلیون تومان در شهرک کیانشهر کرایه کنید.

برای راحتی شما جدولی را تهیه کرده تا بدانید اجاره یک واحد ۳۹ تا ۱۳۰ متری در تمام مناطق تهران با امکانات متفاوت و با بودجه کمتر از ۱ میلیاردی برای رهن کامل کجا می توانید گزینه ایده آل خود را پیدا کنید.

با توجه به سال ساخت، منطقه و برخورداری از امکاناتی مانند آسانسور،پارکینگ و انباری قیمت ها متغیر است.

اجارهه خانه

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار