ادعای عجیب رئیس جمهور مکزیک | رئیس جمهور مکزیک تصویری از یک جن منتشر کرد!!!

رئیس جمهور مکزیک ادعا کرده است که عکسی از یک جن را منتشر کرده است.

ادعای عجیب رئیس جمهور مکزیک | رئیس جمهور مکزیک تصویری از یک جن منتشر کرد!!!

رئیس‌جمهوری مکزیک در صفحه رسانه اجتماعی‌ خود عکسی را منتشر کرد و گفت انگار روح اساطیری جنگل‌نشینی شبیه جن است

Snapinsta.app_1080_333914392_758246049057072_1040352404477273100_n

وقتی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک عکسی از «الوش» (Aluxe) روح شیطانی جنگل‌نشین در افسانه‌های عامیانه قوم مایا را منتشر کرد، به نظر نمی‌آمد که شوخی کند. لوپز اوبرادور ضمن انتشار عکس نوشت که آن را «یک مهندس سه روز پیش گرفته است و به نظر می‌رسد الوش باشد».

او در ادامه نوشت: «همه‌چیز پررمزوراز است.» این عکس که در شب گرفته شده، درختی را نشان می‌دهد که شاخه‌ای از آن شبیه بافته‌ای از مو است که هاله‌وار روی باقی موها قرار گرفته است و انگار ستاره‌های آسمان دو چشم این موجودند.

لوپز اوبرادور از دیرباز به باورها و فرهنگ بومی احترام می‌گذاشت؛ به طوری که مهندسان و کارگران در شبه‌جزیره یوکاتان در حال ساخت قطاری سیاحتی‌اند که طرح محبوب این رئیس‌جمهوری است. بنا بر باورهای سنتی قوم مایا، الوش مخلوقی کوچک‌جثه و شیطانی ساکن جنگل‌ها و دشت‌ها است و می‌تواند افراد را گول بزند و مثلا وسایلشان را پنهان کند.

از این رو برخی مردم هدیه‌های کوچکی برایش می‌گذاشتند تا خوشحالش کنند. تمدن باستانی مایا در شبه جزیره یوکاتان و مناطق مجاور آن در آمریکای مرکزی در بازه ۳۰۰ تا ۹۰۰ بعد از میلاد مسیح به اوج شکوفایی خود رسید و بازماندگان آنان همچنان در این شبه‌جزیره زندگی می‌کنند.

علی‌رغم اینکه اسپانیایی‌ها در فاصله سال‌های ۱۵۲۷ تا ۱۵۴۶ این منطقه را فتح کردند، بسیاری از آنان همچنان به زبان مایایی حرف می‌زنند و پوشاک سنتی این قوم را می‌پوشند و خوراک، محصولات کشاورزی، دین و روش‌های درمانی سنتی این قوم را هم حفظ کرده‌اند. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار